Sinterklaas en Zwarte Piet

Hij is er weer. De sint en zijn hulpjes. Altijd feest. Ook dit jaar heb ik mijn mini sint en pietjes uitgestald in de vensterbank. Ziet er leuk uit.

Overal is wel duidelijk te merken dat het bijna 5 december is. Even een rondje door de winkelstraat. Er valt zoveel te zien. In het winkelcentrum lopen pieten met pepernoten gevulde jute zakken. Winkels die aanbiedingen hebben. Winkels die óvervol zijn met ouders die cadeautjes halen voor in de schoen. Ouders die tassen sjouwen van de grote speelgoedketens.

Ik kan me nog goed herinneren toen ik klein was kregen mijn zusje en ik altijd wat in ons schoentje. Eén jaar is me erg bijgebleven, we kregen een babybedje, wit met roze gordijntjes en roze beddengoed, met daarin een pop. Mijn zusje een bruin meisje met zwart haar en ik een dikke baby. Achteraf kan ik me herinneren dat ik mijn vader af en toe aan het bedje heb zien werken.

De cadeautjes blijven nu weg, maar de pepernoten en chocoladeletters blijven héérlijk!

Geef een reactie

