Bizar ontslag KFC

In deze tijden van economische crisis is iedereen bang voor ontslag. Bijna elk bedrijf houdt zich bezig met reorganiseren of bezuinigen. En ja, dat betekent ook dat er arbeidsplaatsen verdwijnen.

Nu las ik op het net een artikel over een rechtszaak in Amerika. Hoe deze man zijn baan verloor is in mijn ogen onterecht. Een manager van een KFC vestiging in Oregon claimt dat zijn baas het personeel opdroeg om kip te serveren dat al over de houdbaarheidsdatum was. De medewerkers die hier geen gehoor aan gaven werden ontslagen. ONTSLAGEN?!

KFC heeft een beleid welke aangeeft dat (verse) kip binnen 12 dagen geserveerd dient te worden. Zo niet, dan moet het weggegooid worden. Nou vind ik 12 dagen wel een lange tijd om verse kip te bewaren. Tenzij het ingevroren wordt.
De manager gaf aan dat de kipstukken, die over datum waren, vaak al groen gekleurd (schimmel??) waren. Hij besloot hier niet aan mee te doen en gooide de bedorven kip weg. Toen de baas hier achter kwam werd hij ontslagen.

Nu ga ik niet zo vaak (meer) naar een KFC/Mac/BK, maar ik moet er niet aan denken dat ik kip zit te eten dat al verrot is. Wel heb ik een aantal jaar geleden meegemaakt dat ik bij de BK een broodje kocht (op Amsterdam Centraal) om die vervolgens op te eten in de trein. Na drie happen vond ik het een beetje vreemd smaken. Toen ik naar mijn broodje keek bleek mijn kipburger niet helemaal gaar te zijn! Ik zat dus gewoon half rauwe kip te eten! De dagen erna ben ik niet erg ziek geweest, maar het is geen fijne gedachte om rauwe kip te eten.

Als je het artikel van KFC nog even wilt lezen: http://consumerist.com/2012/04/lawsuit-kfc-franchisee-made-employees-serve-expired-chicken.html

A.

 

Geef een reactie

