Halloweensnoep weg??

Elk kind is gek op snoep. Het maakt niet uit of je nu een kleurstofallergie hebt of dat je hyper wordt van suiker (wat overigens tussen de oren zit volgens velen), snoepjes gaan er altijd wel in!

Ik kan me nog vaag een voorval uit mijn vroege jeugd herinneren. Het speelde zich af op de kleuterschool. Ik moet tussen de 3 en 5 jaar oud geweest zijn. ‘Mijn schooltje’ organiseerde, zoals veel scholen, een kerstdiner voor de kleintjes. Na afloop kreeg elk kind een zakje snoep mee, behalve ik natuurlijk. Tot op de dag vandaag weet ik niet waarom ik geen zakje kreeg. Wat ik wel weet is dat ik tranen met tuiten huilde.

Vorige week was het Halloween. Zoals je weet gaat Halloween gepaard met enge kostuums en veel snoep. Ik vergelijk het altijd met onze Sint Maarten (zonder de kostuums, maar wel met een lampionnetje). In Amerika zijn de mensen erg fanatiek in het organiseren van allerlei leuke dingen tijdens Halloween. Kostuums uitzoeken, pompoen uithollen, bedenken hoe je je huis gaat versieren. Weken, dagen leven ze ernaartoe. Maar wat gebeurt er als je je kind de dag erna vertelt dat je al het opgehaalde snoep hebt opgegeten? Presentator Jimmy Kimmel riep ouders op deze grap met hun kroost uit te halen en dat op video vast te leggen. Zie hier het resultaat. Let vooral op de schattige kindjes om 01.31min en 04.32min.

Enjoy!

Geef een reactie

