National Cupcake Day 2012

Ik hoorde voor het eerst van National Cupcake Day op tv. Ik dacht ‘waarom zou de cupcake een speciale dag moeten hebben??’. Net als waarom er speciaal een moeder- en vaderdag is. Ik bedoel, het is toch niet zo dat je alleen op die dag aan je vader of moeder denkt! Die zijn er het hele jaar door voor je.

Maar toen bedacht ik me. Eigenlijk is het wel leuk zo een cupcake dag. Dat betekent onbeperkt genieten van alle lekker soorten cupcakejes. Hartige cupcakejes, zoete cupcakejes, mierzoete cupcakejes.

Waar komt dit leuke kleine verwennerij vandaan? Oorspronkelijk is het een engels recept maar het cakeje staat erom bekend uit Amerika te komen. Vroeger in de 19e eeuw werd het ook wel 1-2-3-4 cake genoemd. Waarom? Hierom: men had nodig 1 kop boter, 2 koppen suiker, 3 koppen bloem en 4 eieren en nog een klein beetje melk en bakpoeder. Dit is het meest traditionele recept van het cakeje.

Een leuk weetje: ’s werelds grootste cupcake werd gemaakt door Georgetown Cupcake in Amerika, beter bekend als DC Cupcakes van TLC. De cupcake woog 1176 kg. Dat is nogal een karwei om op te krijgen!

Geniet van je cupcake!

Geef een reactie

