Vergaat de wereld vandaag?

Vandaag 21-12-’12 staat in het teken van ‘het einde van de wereld’ volgens de Maya kalender. Een ieder die wel eens naar National Geographic kijkt weet dat rondom dit thema een programma is gebouwd: doomsday preppers.

Ik heb het een paar keer gezien: een eigen mini-boerderij opzetten, gasmaskers aanschaffen, een bunker gereed maken, camera’s installeren, mega veel (houdbaar) voedsel inslaan en noem maar op. Het is nooit bij me opgekomen om hier ook daadwerkelijk iets mee te doen. Natuurlijk heb ik een noodpakketje thuis: flesjes water, lucifer, kaarsje maar ik heb geen hele boerderij. Toen ik vanochtend de deur uitging was (en is) er geen vuiltje aan de lucht. Het zonnetje schijnt, hier en daar wat wolkjes bij een lekker 6 graden.

Hoe zal de wereld dan vergaan vraag ik me af? Worden we geraakt door een komeet? Zal de aarde openscheuren en vallen we met z’n allen erin? Zal de meest heftigste storm ooit over ons landje razen? Allemaal vragen waar niemand een antwoordt op heeft.

Dus zal vandaag de wereld vergaan? We shall see…

Enjoy!

Een gedachte over “Vergaat de wereld vandaag?

Geef een reactie

