Sneeuw en andere ongemakken

Nooit gedacht dat het deze week zo een hectische weerweek zou zijn. Het begon met een voorspelde 5 centimeter sneeuw wat uiteindelijk 20 centimeter bleek.

Voornamelijk in de regio Den Haag was er veel sneeuw gevallen. En nu ik, 4 dagen later, naar buiten kijk, zie ik nog een dikke pak liggen. Het is nog niet weg. Maar wat wil je met -10 in de nacht. Zelfs overdag komt de temperatuur niet boven de 0 graad uit.

Het vervelende met dit weer vind ik voornamelijk jezelf helemaal inpakken als je naar buiten wilt. Zeker als je daarbij ook nog griep hebt of super verkouden bent. Ik hou niet zo van min-temperaturen. Anti-slip laarzen aan, dikke sjaal om, dikke jas aan, handschoenen aan, muts op en gaan met die banaan (nou ja, figuurlijk dan). Ik ben echt een schijterd wat betreft sneeuw en gladheid. Als er vers sneeuw ligt is er niks aan de hand. Maar sneeuw van 3 dagen oud is al zo vaak vertrapt dat het op een gegeven moment een ijsplakaat is geworden. Zodra ik een voet buiten de deur zet ben ik bang om te vallen(wat gelukkig, even afkloppen, nog niet is gebeurt). Ik neem dan van die babystapjes om vooruit te komen. En volgens mij ziet dat er héél belachelijk uit.

Ondanks dat ik soms bang ben, vind ik het winterse weer écht heel leuk! Witte tuinen, witte daken, de boomtoppen bedekt in sneeuw. Prachtig!
Helemaal top zou zijn als ik een rondje zou gaan schaatsen. Maar ja…die angst…ik wil gewoon niet vallen. Dus schaatsen zit er voorlopig niet in.

Geef een reactie

