Kerst en de dag(en) ná kerst

collage 1e kerstZo het is weer voorbij. Kerst, een feestdag dat voor mij synoniem staat aan teveel eten en leuke kado’s. Voor mij een super leuk feest dus.

Eerste Kerstdag

collage kersteten

De planning was als volgt: eerste kerst bij mijn schoonouders en tweede kerst bij mijn kant van de familie. Eerste kerst was rustig en gezellig. Wij hadden zelf ook wat meegenomen om te eten: rode bieten salade en mini kippasteitjes. Zoals ik al eerder zei zou ik met kerst 2 gerechtjes maken. Eén daarvan waren de mini kippasteitjes. Ik moet zeggen dat ze aardig gelukt zijn. Ik heb ze gemaakt met behulp van een muffinpan. Erg handig! Ik zal binnenkort het recept plaatsen.

Tweede Kerstdag
Voor tweede kerst zou ik een krans van cupcakes maken. De red velvet cupcakes waren prima gelukt. Maar de cream cheese topping……laat ik het daar maar niet over hebben. Helemaal mislukt. Gelukkig had ik een voorraadje kerstversiering ingeslagen. Uiteindelijk zijn het rode schattige kerstmis-cupcakes geworden. Dit jaar hadden we met kerst lootjes getrokken. Via een online programma kon je dan je verlanglijstje invoeren, zodat je geen ongewenste kado zou krijgen. Ik heb dit jaar een boekenbon gehad, waar ik erg blij mee ben. Van mijn zusje heb ik een t-shirt van het schattigste hondje van de wereld gehad: Boo. En van mijn moeder een armbandje. Het was een leuke kerst, met veel eten en veel kado’s.

Dag 1 na kerst
Vrijdag was voor mij gewoon een werkdag. Dus zat ik om 8 uur (ja, ja) al op de redactie. Gelukkig werk ik vrijdags altijd een halve dag, wat nu na kerst wel goed uitkwam. Ik wilde al zolang een pedicure inplannen maar het kwam er maar niet van. Nu had ik de Soap Treatment Store gebeld of ze voor zaterdag nog plek hadden en dat hadden ze! Meteen heb ik de afspraak geboekt!

Eenmaal thuis, sloeg de moeheid toe. Mijn zusje logeerde bij mij dus hebben we een beetje op de bank gehangen tot het weer tijd was om de deur uit te gaan. We gingen namelijk de kerstrestjes opeten bij mijn tante thuis.

Dag 2 na kerst

Collage 3e kerst

Zaterdag hadden mijn zusje en ik om 10 uur een afspraak bij de Soap Treatment Store. We waren één van de eersten. Wel lekker, want naarmate het later werd, leek het net een kippenhok. Na onze heerlijke pedicure gingen we naar het Gemeentemuseum. Hier kan je de tentoonstelling van Chanel bezoeken. Een erg leuke ervaring. In de avond zijn we nog wezen eten bij een Thais restaurant Spize aan het Spui. Een echte aanrader.

Nu is het zondag. Een echte zondag. Beetje opruimen, beetje lezen, beetje internetten. Morgen begint weer een nieuwe werkweek voor mij. Dus voor nu zeg ik: fijne avond!

Aartie

Een gedachte over “Kerst en de dag(en) ná kerst

  1. Pingback: Mijn december in foto’s | Mimïsme

Geef een reactie

