Recensie: Koffie verkeerd – Elsbeth Witt

 

Koffie verkeerd 2
Titel: Koffie verkeerd
Serie: Barista; deel 1 van 3
Auteur: Elsbeth Witt
Verschenen: november 2013
ISBN: 9789401601825
Uitgever: Xander Uitgevers
Genre: chicklit
Prijs: €9,95

U snapt het niet. Ik heb een hele belangrijke date en mijn band is lek en ik heb zijn telefoonnummer niet en nu kom ik te laat en ik kan hem niet bereiken…

Laura, net een paar jaar afgestudeerd, werkt ‘tijdelijke’ als barista in een koffiebar. Ze is blijven hangen na haar studie. En houdt zichzelf voor dat het maar tijdelijk is en dat ze zo weer een andere baan vindt. Alleen nu de arbeidsmarkt op z’n gat ligt gaat dat wat moeizaam.

Sinds een maandje heeft Laura een nieuwe collega: Iris. Haar beste vriendin en vroegere huisgenoot. Samen hebben ze een leuke tijd in de koffiebar. Elke dag komt er een leuke jongeman met zwart haar en donkere ogen koffie en thee halen. Er is iets aan hem dat Laura aantrekt, maar wat? Want valt zij niet op leuke jongens met blond krullend haar?

 

Ik had al veel gehoord over dit boek en kon niet wachten om erin te beginnen. Het boek heeft alle aspecten van een chicklit: liefde, spanning en nog eens liefde. Ik heb het boek in een ruk uitgelezen. De schrijfstijl is vlot. Geen moeilijke situaties, geen moeilijke woorden, maar gewoon simpel en eenvoudig zoals je verwacht van een chicklit. Ik vond het dan ook fijn om te lezen. Lekker een kopje thee erbij en voor je het weet heb je het boek uit. Het boek eindigt verassend. Ik ben dus erg benieuwd hoe het verhaal van deel 2 eruit gaat zien. Maar daarvoor moet ik nog even wachten tot eind januari! Voor nu is dit zeker een aanrader!

 

Koffie verkeerd is deel 1 uit de trilogie Barista!.

Elsbeth Witt
Elsbeth Witt (1980) woont in Utrecht en studeerde Engelse Taal en Cultuur aan de Universiteit Utrecht. Ze houdt zich bezig met alles wat met letters en boeken te maken heeft: vertalen, bloggen op elsbethschrijft.nl, redigeren en haar favoriet: fictie schrijven. Naast schrijven is ze gek op haar vriend, haar katten Nelson en Pip, haar nichtjes, koken, zingen, lezen en dansen. Haar debuutroman Barista! Koffie Verkeerd verscheen in november 2013.

 

Geef een reactie

