Het beste boek 2013!

denhaagkiest_logodef

Iedereen weet dat ik onwijs veel van boeken lezen houd. Ik lees bijna van alles: chickllit, thrillers, fantasy (sporadisch), waargebeurde verhalen en romans. Het enige genre waar ik niet zo van ben is ‘oorlog’.

In Den Haag, waar ik woon, heb je een aantal boekhandels. Eén daarvan is Paagman. De verkopers van deze boekhandel hebben een shortlist samengesteld met 12 boeken. Dit zijn de 12 best verkochte boeken uit 2013. Én Paagman heeft een verkiezing uitgeschreven: Den Haag kiest het Beste Boek van 2013. Heel januari kan je stemmen op je favoriete boek.

De shortlist bestaat uit (in willekeurige volgorde):
1. John Williams, Butcher’s Crossing
2. Khaled Hosseini, En uit de bergen kwam de echo
3. Donna Tartt, Het puttertje
4. Delphine de Vigan, Niets weerstaat de nacht
5. James Salter, Alles wat is
6. Kris Verburgh, Voedselzandloperkookboek
7. Jeff Kinney, Zwaar de klos (Leven van een loser deel 7)
8. Simon van der Geest, Spinder
9. Carel ter Linden, Wat doe ik hier in godsnaam?
10. Bart Chabot, Triggerhappy
11. Tomas Ross, De tweede november
12. De Haagse Plekken, A. van Gaalen en I. Mahieu

Maar ja, welk boek is nou het beste boek van 2013? En misschien vindt jij dat er een titel tussen moet die er nu niet tussen staat. Geen paniek: je kan ook je eigen ‘beste boek’ opgeven. Zolang deze maar in 2013 is uitgegeven.

Ik heb al gestemd! En het boek waarop ik gestemd heb zit in de top 3! Hoe leuk is dat. Het leuke aan deze verkiezing is dat je zelf ook kans maakt op leuke prijzen: er worden onder de stemmers 10 boekenpakketten verdeeld met de 12 boeken uit de shortlist. Daar ga ik natuurlijk voor!

Aartie

2 gedachtes over “Het beste boek 2013!

    • Hoi! Het boek die ik goed vond staat er niet tussen: Manu Joseph – Het onzichtbare geluk van andere mensen. Over een vader die erachter probeert te komen waarom zijn zoon zelfmoord heeft gepleegd. Zo op het eerst gezicht lijkt het een ‘zwaar’ boek maar dat valt heel erg mee.

Geef een reactie

