Televisie: niets is wat het lijkt.

Dit artikel gaat voornamelijk over Amerikaanse televisie. Maar ik weet dat de Nederlands variant daar vaak niet veel verschilt. Lees mee!

1. The Voice lijkt simpel, maar is het niet.

The Voice isn't as simple as it seems.

‘Ik deed vorig jaar auditie voor The Voice en het is een vreselijk lang proces. Op de auditiedag was ik meer dan 5 uur aanwezig. Maar het vreemdste is dat iedereen in genre-kamers wordt geplaatst, ookal zing je niet in die genre. Een popzanger komt zal dus nooit doorgaan als hij geplaatst wordt in een Country-kamer.’ – Youdaftget

2. Cake Boss, waar is Buddy??

Cake Boss allegedly isn't quite the same as it appears on TV.

‘Ik woon 5 straten verder. Buddy is er nooit, behalve wanneer hij een commercial moet opnemen.’ – 4chan4incher

‘Ik ben wel eens bij Carlo’s Bakery geweest. Toen wij daar waren kwamen we erachter dat de Italiaanse bruiloft, die zij in Italië gefilmd hebben, compleet nep was en dat het koppel nooit getrouwd is. Dat was een tegen tegevaller voor mij.- nicolascage1

3. American Idol, one minute of fame.

The only contestants who appear in front of the American Idol judges are handpicked by producers.

‘Een vriendin van mij deed auditie bij American Idol. Ze zei dat het altijd lijkt alsof de kandidaten in de rij staan voor de juryleden. In het echt is zijn er veel procedures en is het voornamelijk het lange wachten. De producers, de voorslectie, van het programma beslissen namelijk of je tv materiaal bent of niet. – ishityounot
‘Mijn broer en zijn vrienden schreven zich een aantal jaar geleden in voor de audities. Hij kwam niet eens voorbij de voorselectie. Er liepen screeners langs de rijen. Op basis van hun uiterlijk werden mensen naar huis gestuurd. Alleen 1 vriend (van de 5) kwam door de voorselectie. – PeppermintBee

4. Storage Wars, met speciaal geselecteerde spullen.

The stuff in the storage units on Storage Wars is allegedly sometimes planted.

‘De vader van een vriend was bij een aflevering van Storage Wars. Veel van de spullen in de opslagruimtes worden door de producer erin gestopt. – zombjosh

5. Restaurant Rescue, wat valt er te redden?

"Restaurant rescue" shows are often scripted.

‘Ik was een van de restaurant-eiganaren in de show. Het was helemaal geen leuke ervaring. Drie dingen die opvielen:
– Alle restaurantproblemen waar of verzonnen of problemen van vroeger werden teruggehaald. Alsof het nu aan de gang was.
– De bekende presentator, Gordon Ramsey, had een oortje in. En alles wat hij zei werd hem voorgeschoteld.
– De tvzender, The Food Network, beloofde een gratis maaltijd wanneer er meer dan 2 uur gefilmd werd. Wat ze eigenlijk bedoelden is dat je een mueslireep kreeg voor 8 uur filmen.’ – friggidydamn

‘Mijn familie deed een aflevering mee. Alles is nep. De producers verzonnen situaties waardoor en meer drama en spanning gecreëerd werd. Zelf het portret ‘een dag met’ was niet in 1 dag gefilmd, maar verspreid over een paar weken. – dbh42

Scam City Amsterdam https://i1.wp.com/b.vimeocdn.com/ts/459/760/459760952_640.jpg

Onlangs kwam in het nieuws dat de makers van National Geographic’s(NGC) Scam City, de uitzending over Amsterdam gemanipuleerd hebben. De zogenaamde criminelen in het programma blijken acteurs te zijn. NGC zelf zegt dat het wel echte criminelen zijn, maar dat ze hen alleen hebben betaald om mee te doen met het programma. Ik had toevallig die uitzending op tv gezien. Als oud Amsterdamse student vond ik het wat overdreven. Dus ik had er wel mijn twijfels bij. Volgens burgemeester Van der Laan: “Er is geen sprake van Scam City, het lijkt eerder Scam Television.”

AartieBronnen: BuzzFeed en Nieuws.nl

2 gedachtes over “Televisie: niets is wat het lijkt.

Geef een reactie

