Recensie: Strak pakje – Shemara Jasmine

Xander-Uitgevers-Strak-pakje-Shemara-Jasmine-

Auteur: Shemara Jasmine
Verschenen: februari 2014
ISBN 9789401602075
Uitgeverij: Xander Uitgevers
Genre: chicklit
Serie: Bootcamp

Shawn bekijkt me van top tot teen. ‘Ik denk niet dat het handig is om in deze kleding mee te doen vandaag’. ‘Hoezo niet? Ik heb dit speciaal gekocht voor bootcamp. Ik ben helemaal naar zo’n mega outdoorstore gereden en ze hebben mij onder andere deze outfit aangeraden.’

Emma, een ambitieus jonge vrouw, denkt het voor mekaar te hebben: een goede opleiding, een leuk huis in Amsterdam, een leuke baan én een leuke minnaar, Randall. Die toevallig haar baas is en ook getrouwd blijkt te zijn. Wanneer haar gewilde promotie aan haar neus voorbij gaat heeft ze het helemaal gehad.

Tijdens een avondje met vriendinnen ontstaat het idee om op bootcamp te gaan. Samen met haar moeder, uit het sjieke Parijs, en Betty, de volslanke gymlerares, gaat ze het avontuur aan. Tijdens de bootcamp leert ze Veronique kennen. Een vrouw die opzoek is naar zichzelf. Het klikt en de twee worden vriendinnen. Dan blijkt dat er iets is wat de twee met elkaar verbindt: Randall. Maar ook Emma’s oude liefde, de beroemde zanger Olivier, komt weer terug in haar leven. Ze komt er zelf achter waar haar passie ligt en wie haar liefde meer dan waard is.

Strak pakje las ik in een paar uur uit. Het is een vlot geschreven, luchtig boek. Om bepaalde situaties heb ik echt gelachen. Vooral de zogenaamde beste vriendin Betty is een goed karakter. Je kan om haar lachen maar je ook aan haar irriteren. Emma lijkt een sterke meid, maar als puntje bij paaltje komt is ze toch wat onzeker. Dit boek is zeker een aanrader!

Shemara Jasmine stond in 2013 op de shortlist van de Coffee Company Book Award. Ze is blogger, moeder en auteur.

Aartie

Geef een reactie

