Research: make-up

Ben jij ook zo iemand die nooit de deur uitgaat zonder een beetje make-up? Nee? Dan ben jij niet de enige. Ik ben er zo een. De supermarkt is 2 minuten lopen van mijn huis, maar je zult mij nooit met een blotebillengezicht en een joggingbroek de deur uit ziet gaan. Tenzij ik me echt belabberd voel, maar dan lig ik eerder in bed dan dat ik boodschappen ga doen.

Onlangs is er een Brits onderzoek geweest die naar de kosten van een avondje uit. En dan heb ik het niet over drankjes, nee, een onderzoek naar het gebruik van cosmetica. De Britse vrouw geeft in haar leven zo’n £40.000 uit. Omgerekend is dat bijna €50.000! Waar zit de grootste kostenpost dan?? zie ik je denken. Britten zijn liefhebbers van een fake tan. Maandelijks geven zij £30 (€35) uit aan zonnebanken. Maar ook aan make-up, haar en manicure wordt er flink wat uitgegeven: £67 per maand (€80). Ik ben niet van de zonnebank. Dus bij mij gaat het daar niet in zitten, wel koop ik eens in de paar maanden make-up van de luxere merken zoals Dior, Chanel of YSL. Waarom? Puur om de kwaliteit. En soms kost kwaliteit wel wat.

Waar geef jij veel aan uit?

Aartie

 

2 gedachtes over “Research: make-up

  1. Wat een hoop geld, dat geef ik toch echt niet uit gelukkig. En ook geen fake tan of zonnebank voor mij. Ik zou eigenlijk net als jij ook beter mijn geld uit kunnen geven aan duurdere merken zodat je mss zeker weet dat het goed is. Ik koop namelijk vaak cremes ed goedkoop maar dan ben ik er niet helemaal tevreden over. Duurkoop dus eigenlijk:(

    • Ik kocht vroeger ook goedkopere cremetjes e.d., tot ik mijn eigen geld begon te verdienen en dus kon kopen wat ik zelf wilde. Met make-up was het wat makkelijker, in de goedkopere merken zat vaak troep waar ik niet tegen kon. Maar ik moet zeggen, tegenwoordig lijken ze verbetert. Maaaar duur is niet altijd beter heb ik gemerkt.

Geef een reactie

