My life my week #6

Een nieuwe week is aangebroken. Tijd om even terug te blikken op de afgelopen week!

collage maandag wk 28

Maandag – even opstarten.

Maandag
Na een druk weekend is het weer tijd om aan de slag te gaan op de redactie. Voor het gemak haal ik eerst een croissant en een sterke koffie. Want dat heb ik vandaag echt wel nodig. Want ik probeer deur te openen met mijn ov-chipkaart in plaats van mijn West toegangskaart. Koekoek! De rest van de dag verloopt rustig. Ik ga op tijd naar huis. Dat is ook wel eens lekker.

Dinsdag
Mijn vrije dag. Maar wat heb ik veel te doen. Omdat ik het vorige week onwijs druk had met ARTy, heb ik bijna. Iks aan het huishouden kunnen doen. En dat is te merken, want er stinkt iets in de koelkast, jak! Een dag vol schoonmaakwerk dus.

collage woensdag wk 28

Woensdag – een herfstige dag.

Woensdag
Snipverkouden(door het weer misschien?) start ik de dag. Eerst langs de winkel voor wat paracetamol en brood en dan aan het werk. Helaas kan ik niet meteen beginnen met verkeerskaarten maken. Mijn pc zit vol virussen. Niet normaal veel. Het schijnt malware te zijn en is via een collega op mijn pc gekomen. Grrrr! Het is er nog niet af maar ik kan tegen 12 uur wel weer aan de slag. Even hard doorwerken nu. En buiten, tja, het lijkt wel herfst…Vandaag ook de wedstrijd Nederland – Argentinië. Gaat Nederland door naar de finale?? We zullen het zien! Tijdens de wedstrijd maak ik een schilderij voor een speciale vriendin.

donderdag wk 28

Donderdag – heerlijk die zon!

Donderdag
Een goed begin van de dag: de zon schijnt! Ik denk dat ik vandaag mijn jas thuis laat. Het wordt immers 27 graden vandaag! 8 uur ga ik al de deur uit, maar het voelt toch wat frisjes haha. Even doorbijten. Later volgt er vast veel zon! Nederland is niet door naar de finale. Zaterdag is de troostfinale. Ach ja, het is jammer maar helaas.

collage vrijdag wk 28

Vrijdag – een relaxen.

Vrijdag
Weer lekker een vrije dag. ’s Ochtends ging ik even naar de stad. In Den Haag zit een Marks & Spencer. Diegene die mij kennen weten dat ik van Engelse lekkers houd. Nu is het zo dat M&S een foodhall heeft. En oooh, dat is voor mij een klein foodparadijsje! Ze hebben er van alles, van brood tot taarten. Maar ook complete maaltijden. Vooral de Indiase maaltijden vind ik lekker. Voor mijn zusje haalde ik 2 maaltijden: butter chicken en chicken tikka masala met rijst. Voor mezelf kocht ik een sandwich kip met zongedroogde tomaat en een fles citroensap. Is inderdaad zuur, maar ik houd er van. Ook kocht ik Engelse muffins. Dat zijn ronde broodjes die je roostert in de broodrooster. Erg lekker met boter en jam! Yum! Omdat we zaterdag een afspraak hebben bij een reisbureau in St. Jansklooster (in het noorden), gaan we vandaag richting Lelystad, naar mijn ouderlijke huis. St. Jansklooster is vanaf daar maar 3 kwartier rijden. ’s Avonds nemen we onze route voor de vakantie nog een keer door. Dat komt steeds dichterbij!

collage zaterdag wk 28

Zaterdag – druk druk druk.

Zaterdag
Oh wat is het vroeg! 7 uur opstaan, 8 uur vertrekken. We hebben namelijk om 9 uur een afspraak bij het reisbureau. Onze lang uitgestelde vakantie komt steeds dichterbij! Tegen 11 uur zijn we alweer terug in Lelystad. Even uitrusten en lunchen, want 13 uur moeten we weer richting Den Haag. Om 15.00 uur opent een goede vriendin namelijk haar winkeltje. En wat was het leuk. Ik kocht daar deze suikerspin-lollie. Lekker! We besloten om niet te koken maar lekker Surinaams eten te halen. Lekker nasi en bami.

Zondag
Een echte zondag. Ik ben alweer vroeg wakker, want om 10.00 uur heb ik een loopdate. Elke zondag is dat trouwens. Ik woon achter het Zuiderpark, ideaal om daar te lopen. En zo ’s ochtends vroeg ben ik niet de enige. Ik zie hardlopers, fietsers, skeelers, snel lopers, voetballers, maar ook chillende mensen. Overdag lees ik wat uit een recensieboek. ’s Middag ben ik zo moe, dat ik toch maar even ben gaan liggen. Soms heb je dat gewoon nodig. Vandaag is ook de finale van het wk. Later op de avond gaan we richting mijn schoonouders. We kijken daar de finale. Wat een finale. Een verlenging. Gelukkig geen penalty’s. Een finale met penalty’s is stom. Het werd dus een late zondag. Maandag weer een nieuwe dag en een nieuwe week!

Handtekening Aartie

Geef een reactie

