My life my week #12

Zo, alweer een week voorbij. Eentje met wat nieuwe uitdagingen voor mij. Eerder deze week kon je al over mijn nieuwe avontuur lezen. Laat ik nu maar snel de week met je doornemen.

collage maandag 34

Maandag – de start van het Verkeersjournaal

Maandag
Na 4 weken is het weer tijd om met de redactie van het Verkeersjournaal te beginnen. Nu zijn er tot aan de kerstvakantie weer uitzendingen. Omdat het nog vakantietijd is in Zuid-Holland was het nogal redelijk rustig op de redactie. Ook wel fijn, want dan kan je lekker doorwerken. Toen ik naar huis liep zag ik acht bij ons in de winkelstraat een hele rij met (advertentie?)borden. Het blijken borden te zijn met wensen van kinderen uit andere delen van de wereld. Ik denk dat ze daar staan als een soort awareness.

collage dinsdag 34

Dinsdag – Na regen komt een regenboog

Dinsdag
Vandaag is het zover. Ik begin met mijn eerste hardloopdag. 20 minuten lang moet ik het volhouden. En voor een beginnen klinkt dat best lang moet ik zeggen. Gelukkig sleept Evy me er doorheen. Hoe makkelijk was dat. Ik heb zin in de volgende les! Maar eerst een dagje rust en dan weer lopen! Vandaag kwam eindelijk de ballon naar beneden. Na ruim 2 maanden gehangen te hebben stort hij vlag voor de tv neer. Arme ballon. Tijdens het schoonmaken kwam ik deze oude foto tegen. Dit is een foto van 14 jaar geleden, gemaakt in een fotohokje in de V&D. Hoe grappig is dat! Men zegt na regen komt zonneschijn, maar zonneschijn en regen gaan ook heel goed samen. Wat je dan krijgt is deze prachtige regenboog. En als je goed kijkt zie je er nog een boven zweven.

collage woensdag 34

Woensdag – een lange dag op de redactie

Woensdag
Vandaag ga ik 2 collega’s inwerken. Dat wordt dus een lange dag voor mij, maar wel een leuke. Ik vind het leuk om kennis over te brengen. Op weg naar werk (ik word vandaag gebracht, jeej!) begint het weer keihard te regenen. Maar als ik dan naar de andere kant kijk zie ik weer een regenboog! Zoals ik al zei wordt het een lange dag. En dat is het ook. Het is 20.45 uur wanneer ik richting huis vertrek. Ik word niet opgehaald maar ga gewoon met ov. Terwijl ik op de tram sta te wachten wordt de lucht steeds donkerder en donkerder. Het begint hard te waaien en er komt me toch een stortbui uit! Gelukkig sta ik droog.

collage donderdag 34

Donderdag – een zonnetje

Donderdag
Opnametijd! Het is donderdag en vandaag is weer de eerste opnamedag na de zomerstop. In mijn nieuwe Mason Jar (love mason jars!) neem ik lekkere ananasschijfjes mee. Het idee was om salade mee te nemen, maar omdat ik gisteren zo laat thuis was heb ik geen boodschappen kunnen doen. Dus dan maar fruit erin. Vandaag geen regen, wel een paar wolkjes en een blauwe lucht erachter. Meteen nadat ik thuis kwam heb ik mijn hardloopkleding aangetrokken en ben ik weer richting Zuiderpark gelopen om daar mijn hardlooplesje te doen. Oh wat voel ik me heerlijk na het rennen. Nooit gedacht. Wie weet ga ik het nog leuk vinden ook!

collage vrijdag 34

Vrijdag – weer eens regen

Vrijdag
Een dag waarop ik normaal gesproken vrij ben. Maar omdat ik op het programma Den Haag viert Prinsjesdag werk ik vandaag een dagje extra. En weer die regen. Het blijkt dat het de natste zomer ooit is. Met al die regen kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Laat in de middag zijn mijn collega Nandi en ik muziekjes aan het uitzoeken voor een item dat in Den Haag viert Prinjesdag komt. Ik moet zeggen dat een goed passend muziekje nog wel een uitdaging kan zijn. Uiteindelijk is het we gelukt. Nu snel naar huis want er wordt een bestelling opgehaald!

collage zaterdag 34

Zaterdag – met Evy op pad

Zaterdag
Als eerst staat om 10.00 uur op de agenda: Evy les 3. Ja ja, kleren aan, hardloopschoenen aan en gaan! Gelukkig was het ’s ochtends en overdag mooi weer. De rest van de dag heb ik eigenlijk niks bijzonders gedaan. Omdat ik door de weeks extra heb gewerkt is een deel van mijn huishouden blijven liggen. Vandaag heb ik genoeg tijd om hier wat aan te doen! ’s Avonds is het weer zover: regen en onweer. Dit op de foto is nog niks. Het werk pikzwart. Voor de grap telden we hoe ver het gerommel telkens zat. Op een gegeven moment was het ‘maar’ 800 meter (grofweg) van ons huis vandaan. Veel dichterbij is het niet gekomen. Ik had wel medelijden met de mensen die naar het vuurwerkfestival op Scheveningen zijn gegaan. Hopelijk gaat het wel door.

collage zondag 34

Zondag – een dag met regen en zon.

Zondag
10.00 Uur, tijd voor mijn loopronde Zuiderpark. Nee, geen hardlooprondje vandaag maar een doorstaprondje. Het begon met een lekker zonnetje en eindigde in een heftige plensbui. Helemaal doorweekt was ik, natte haren, natte broek en een natte jas. Pff…hoeveel regen kan een mens hebben. In de middag zijn we even wezen shoppen. We hebben nog wat spullen nodig voor op vakantie. Ook hebben we lekker laat gelunched bij Beans & Bagels. Ik met een Japanse wilde zalm bagel, een decaf-cappuchino en een vers sapje van aardbei, banaan, ananas en nog een paar fruitsoorten die ik even vergeten ben. Op de weg naar huis was de lucht een stuk blauwer dan vanochtend! En nu, 18.30 uur, schijnt het zonnetje erg fel. Een goede afsluiter van de week zal ik het maar noemen.

Tot volgende week!

Handtekening Aartie

Geef een reactie

