Terug van weggeweest!

Het is al een paar weken rustig op mijn blog. En dat heeft een reden: ik was op vakantie. Lees hier het begin van mijn reisverslag!

2011 zou het jaar geweest zijn van een geweldig reis naar Canada. Helaas ging dat toen niet door. Maar nu, 3 jaar later is het eindelijk zover, een geweldige start van mijn najaar: we zijn naar Canada geweest! En wat was het leuk! Zo leuk dat ik het erg jammer vond om weer terug te keren naar ons klein kikkerlandje.

Rond april/mei dit jaar besloot ik dat we nu echt naar Canada moesten en dat we met een camper gingen. Mensen die mij kennen zullen denken Aartie en kamperen??, uhuh het is echt waar. Dit keer geen luxe 4/5 sterren hotels maar dit keer van camping naar camping. Met een camper dat dan wel.

Het regelen van de reis begon. Maar zoals (bijna) altijd komen de laatste regelzaken pas de week ervoor. Huisdiertje wegbrengen, vervoer regelen, huisje schoonmaken (wil toch wel schone lakens wanneer ik terug ben) en ja, de koffers inpakken. Tot de dag voor vertrek heb ik nog de laatste spullen gehaald. Gek is dat hè, je weet al ver van te voren dat je op vakantie gaat en dingen nodig hebt, maar toch blijven sommige dingen liggen. Misschien is dat wel het gemak omdat we maar met ons 2 zijn.

Canada 01

Zondagavond checkte ik nog even het weerbericht in Calgary (daar kwamen we namelijk aan). Het was daar een lekkere 28 graden. Alleen dinsdag (de dag waarop we daar aankwamen) was het slechts 3 graden en mogelijk sneeuw. Mogelijk sneeuw?? Hoe kan dat nou?! Het is er nu 28 graden. Een foutje in de app dacht ik. What was I wrong.

Dinsdag toen we er aankwamen was er redelijk wat sneeuw gevallen, ongeveer 10 cm. Maar het mooie kwam nog, er werd meer sneeuw verwacht. Er kwam een sneeuwstorm aan. Iets waarvan zelfs de Canadezen van schrokken, want dit was niet normaal voor de tijd van het jaar. Het bleek dus de zwaarste sneeuwstorm in 40 jaar te zijn. We hebben heel wat omgevallen bomen gezien. Voor je verbeelding: er zijn toen meer dan 900 911-meldingen binnengekomen over meer dam 700 omgevallen bomen. En daar zitten de verkeersongelukken nog niet bij. Je begrijpt dat dit constant op het nieuw op tv was en in de kranten stond. Eng vond ik het niet. Wel een avontuur.

canada 04

Wij zijn woensdag, toen er 25 cm meer sneeuw gevallen was, gewoon 5 blokken (doe je normaal 20 minuten over, maar toen het dubbele) gaan lopen naar een diner om te ontbijten. Omgevallen bomen, sneeuw, regen, ijzel kwamen we tegen. We hebben zelfs een uitgegleden dame geholpen. Ze was helemaal in paniek toen ze tijdens haar val haar trouwring verloor. Jay vond haar trouwring in een plas gesmolten sneeuw. Ik begrijp nog steeds niet hoe haar trouwring van haar vinger vloog terwijl ze viel. Maar ze was superblij dat ze hem weer had. Zou ik ook zijn. Die dag waren (i.v.m. met de sneeuwstorm) álle vluchten geannuleerd. De inkomende maar ook de vertrekkende vluchten. Poeh, wat een geluk dat we een dag eerder waren aangekomen.

canada 02canada 03

Tijdens onze reis door West Canada heb ik een reisverslag bijgehouden. Niet op de laptop maar gewoon ouderwets in een boekje. Best leuk. Maar omdat deze post nu super lang wordt heb ik besloten om mijn reisverslag in stukken te delen. Komende week komt er elke dag een stukje van mijn reisverslag online.

Tot maandag! 

Handtekening Aartie

Geef een reactie

