My life my week #14

Zo, er is alweer een week voorbij. Wat gaat dat snel!

maandag wk 43

Een gewone dag op de redactie.

Maandag
Het is weer tijd voor een nieuwe werkweek. Ik heb al gedeeltelijk thuis gewerkt. Maar toch is het gezellig om op de redactie te zitten. Omdat ik al thuis had voorgewerkt kon ik vandaag iets eerder weg. Vanuit werk ging ik naar de kapper. Ik heb mijn haar sinds 2011 laten groeien. Deels was dat omdat ik ging trouwen en geen extensions wilde. Natuurlijk ben ik tussendoor wel naar de kapper geweest, voor de dooie puntjes. Maar vandaag was het zover: ik wilde een heel stuk eraf. Mijn haar is dik en zwaar. Haren wassen duurt lang, mijn haar laten drogen duurt lang, tijd voor iets anders. Dus naar de kapper en hup een stuk eraf. Er is ongeveer 20 cm vanaf. Wat voelt het heerlijk licht!

Dinsdag wk43

Echt schoonmaakweer

Dinsdag
Mijn vrije dag! Tijd voor een tussentijdse schoonmaak. Aanstaande donderdag is Diwali. Het lichtjesfeest. Maar bij dit feest hoort een schoon huis. Dus spullen weggooien, afstoffen, ramen lappen en alles wat er nog bij komt. Eigenlijk staat de sportschool op de planning. Maar dat red ik niet. Gelukkig kom ik met het schoonmaken wel aan een beetje beweging.

woensdag wk43

Sehna – gemaakt van tajerblad, gemalen erwten en specerijen.

Woensdag
Een dag op de redactie. Toch zit ik met mijn gedachten ergens anders, want ik ben nog lang niet klaar met mijn huis schoon te maken. Vanavond heb ik met mijn tante mijn voorgerecht voor Diwali gemaakt: sehna. Het is gemaakt van Surinaamse tajerblad. De vulling is gemaakt van gemalen erwten met flink wat specerijen erin. Na het oprollen moet je het stomen en laten afkoelen. Daarna kan je er schijven van snijden en bakken. Lekker krokant wordt het dan. Eenmaal thuis heb ik alvast voor de volgende dag gekookt, want morgen heb ik weinig tijd om voor te bereiden.

donderdag wk43

Diwali diya’s

Donderdag
Vandaag is het Diwali, het lichtjesfeest. Maar eerst heb ik een paar uitzendingen te maken. Na de uitzendingen ga ik richting huis. Even de laatste beetjes schoonmaken. ’s Avonds maken we, na de gebeden, de diya’s aan. Een diya is eigenlijk een kleine olielampje. Je vult de diya met gesmolten ghee(geklaarde boter) en stop er een lontje van watten in. En zo blijft je diya wel een paar uur branden. Ik kocht ook wat designer diya’s. Maar daar zette ik een waxinelichtje in.

Vrijdag wk 43

Mijn lange achternaam past net niet.

Vrijdag
Ik werd wakker met een stijve nek en pijn in beide schouders. Ik heb toen de hele dag aan mijn artikelen voor mijn blog gewerkt. En ik kreeg post. Mijn achternaam paste net niet op het etiket, dus hebben ze het met pen afgemaakt. Hoe netjes is dat. Ik ken wel bedrijven die dat niet zouden doen.

zaterdag wk43

Have a break, have an….eitje?

Zaterdag
Eigenlijk zou ik vandaag gaan dansen. Maar omdat de pijn in mijn nek en schouders nog pijnlijker is geworden ben ik maar niet gegaan. Omdat ik toch vroeg wakker was (08.00 uur) ben ik maar verder gegaan met het overtypen van mijn geschreven blog over Canada. Best veel wat ik geschreven had. ’s Middags krijg ik van Jay een kindersurprise. Dat is lang geleden! Er zat trouwen een raceauto in.

Zondag wk43

Lange rijen bij de Ikea.

Zondag
De dag dat ik ’s ochtends altijd 1,5 uur ga lopen. Maar vandaag niet. Ik had het geniale idee om naar de Ikea te gaan. Mijn vriendin, waarmee ik altijd loop, wilde wel mee. Gezellig! De dichtstbijzijnde Ikea voor mij is Delft. Ik ken de verhalen dat de afrit wordt afgesloten omdat het gewoon té druk is. Dat gaat mij niet gebeuren. We gaan gewoon heel vroeg. De winkel gaat 10.00 uur open. Dus als we rond 10.30 uur daar zijn dan is dat wel ok. Ik kon het niet nog fouter hebben. We kwam iets na half 10 aan en de parkeerplekken buiten waren allemaal bezet. Ja. Om 10.30 uur. De winkel is pas een half uur open. Doe normaal. Ok, het is nog herfstvakantie, dat snap ik. Maar mensen, wat doen jullie hier zo vroeg? Binnen was het onwijs druk. We liepen het paadje af, ik pakte de dingen die ik (echt) nodig had en we gingen er weer vandoor. Nu weet ik dat ik dus nooit maar dan ook nooit meer op een zondag naar Ikea Delft moet gaan!

Handtekening Aartie

Geef een reactie

