My life my week #17

Maandag

Maandag: thuiswerkdag

Maandag
Ik wilde vandaag even iets anders doen dan normaal. Vandaag werk ik namelijk thuis. Briljant idee vind ik. Met mijn werk kan dat trouwens wel makkelijk. Vandaag hoef ik niet te monteren dus kan ik thuis werken. Thuiswerken vergt wel wat discipline. Je moet niet ondertussen ook nog eens andere dingen willen doen. Ik heb speciaal voor vandaag een pauzetimer gedownload, zodat ik weet wanneer ik pauze kan houden en wanneer ik weer aan de slag moet. Handig ding. Het thuiswerken was wel leuk, maar ik zit toch liever op de redactie. Het is er lekker rumoerig en je bent toch onder de mensen, in plaats van alleen thuis achter de laptop.

collage dinsdag

Dinsdag: een vers sapje en wat kerstversiering

Dinsdag
Ik besloot vandaag om even ergens anders boodschappen te doen. Dus ging ik naar de Plus in Rijswijk. Eerder was ik in Tilburg naar de Plus geweest en dat was wel bevallen. Nu dus even hier in de buurt. Van te voren had ik al even het foldertje doorgebladerd, dus ik wist wel wat ik allemaal moest halen. Verse jus d´orange was er een van. Je weet wel, tegenwoordig hebben ze in de supermarkten zo een vers-apparaat staan. Je stopt je fles onder een tuutje en drukt op een knopje en de sinaasappels worden vers geperst. Ik vul mijn fles en laat de knop los. Normaal gesproken hoort de sap dan niet meer te lopen, maar nee hoor. Hij liep gewoon door. De knop zat vast, aaaaah heb ik weer! Gelukkig liep er een medewerker langs. Zij riep weer naar achter dat hij verstopt zat. Ze pielde wat aan het knopje. Ik liep toen verder, want tja, ik kan toch niks doen. Volgens mijn was het wel goed gekomen. Later in de middag ben ik wat kerstballen gaan halen. Hier maakte ik (alvast) een kerstkrans van. Lang leve Pinterest!

collage woensdag

Woendag: redactiewerk en een gecrashte pc

Woensdag
Een dag op de redactie. Vandaag geen dag om thuis te werken. Toen ik wegging was het nog donker. Eerder deze week is er bijna overal al kerstversiering opgehangen. Na de lunch crashten alle pc’s op de redactie. Het heeft ongeveer 2,5 uur geduurd voordat ik weer aan de slag kon. Dat betekent dus wel wat overwerk, want morgen heb ik opnames en dan moet alles klaar zijn. Dus ga ik hard door met de voorbereidingen.

collage donderdag

Donderdag: het is nog vroeg

Donderdag
Een rustige dag. ’s Ochtends heb ik opnames voor het Verkeersjournaal. Het plan was om na het werk te gaan sporten. Maar omdat ik niet zo lekker ben, ga ik maar naar huis. Even lekker op de bank bijkomen. Ik denk dat er wat in de lucht hangt.

collage vrijdag

Vrijdag: spices

Vrijdag
Mijn vrije dag. Eigenlijk zeg ik altijd ‘mijn vrije’dag. Maar vaak is dat niet zo. Ik ben altijd wel ergens mee bezig, of met recenseren of met ARTy of iets anders. Vandaag ben ik bezig geweest met ARTy. Ik ben aan het voorbereiden voor de kerstperiode. Leuke kaarten en kaarsen zijn in de maak. Ook kookte ik uitgebreid. Meestal kook ik niet zo vaak meer Indiaas, omdat ik een klein huis heb en de kruiden best sterk ruiken. Het gaat overal in zitten, in je wasgoed, je kleding, je haar. En ik door de weeks vaak weinig tijd heb. Maar vandaag maakte ik flink wat: butter chicken(kip in een curry), aloo paratha(soort roti), dal(linzencurry) en pakora (hartige snack). Heerlijk was het.

collage zaterdag

Zaterdag: feestje!

Zaterdag
Een drukke dag vandaag. ’s Ochtends zijn we een huis gaan bezichtigen. Het was een erg mooi huis, alleen weet ik niet of dit het is. Omdat we toch in de buurt van Rotterdam waren, zijn we naar Alexandrium geweest. Een beetje wandelen. Het weer was wel slecht hoor. Alleen maar regen en nog meer regen. ’s Middags hebben mijn zusje en ik een kleine fotoshoot gehouden voor de mehndi/henna. Ons nichtje was ons handmodel. Lekker makkelijk! En ’s avonds was het tijd voor een verjaardagfeestje. Mijn oom was jarig, dus gingen we met de hele familie op bezoek. Hartstikke gezellig!

Zondag     
Na een drukke dag is het wel lekker om niks te doen. Het lopen in de park ging niet door, want het was vandaag ook weer vies weer. Veel heb ik niet gedaan. Eigenlijk heb ik meer gerelaxt vandaag. Heerlijk!

Handtekening Aartie

Geef een reactie

