My life my week #18

Het wordt al steeds kouder. Gelukkig was het het grootste deel van de week wel lekker weer. Koud, maar geen sneeuw of storm net als in Amerika. En het wordt ook al veel eerder donker heb ik gemerkt.

ma #18

Maandag
Veel mensen vinden maandag een verschrikkelijke dag. Ik niet. Het weekend is voorbij en ik mag weer lekker aan de slag. Vorige week werkte in nog thuis. Maar ik heb besloten om dat voorlopig niet meer te doen. Ik vind het op de redactie een stuk gezelliger. Vandaag zoek ik alle wegwerkzaamheden bij elkaar voor de komende week. Er zijn er wel wat, maar niet veel. Gelukkig kan ik wel de week volmaken.

di #18

Dinsdag
Mijn vrije dag, mijn trainingsdag. ’s Ochtends ga ik eerst naar de sportschool. Om 10 uur sta ik al op de loopband. Eerst even 5 minuten warmlopen, daarna een half uur interval en weer 20 min uitlopen. Dat is even lekker. Wanneer ik klaar ben en naar buiten wil gaan, miezert het. Bleh, vervelend. Eigenlijk wilde ik nog even wat door de stad lopen, maar omdat het miezert (en ik heb geen paraplu mee) ga ik maar naar 1 winkel, boekhandel Paagman. Ik ben opzoek naar een agenda/planner in één. Bij de Bijenkorf heb ik een leuke gezien, een Filofax. Superding, maar ook wat aan de prijzige kant. Bij Paagman vind ik niet wat ik zoek. Wel moet ik me inhouden om geen nieuw boek te kopen. Een paar dagen geleden heb ik pastinaak gekocht. Vandaag heb ik deze klaargemaakt, nog nooit had ik dit gegeten. Het is wel voor herhaling vatbaar. Later op de avond heb ik wat hennapasta gemaakt. Morgen wil ik ermee aan de slag.

woe #18

Woensdag
Vandaag weer een dag op de redactie. Aan de hand van de planning die ik gemaakt heb voor mijn programma, schrijf ik de autocue teksten. Het is een drukke dag. Soms heb ik dat. Dan komen de werkzaamheden niet rond, of dan vlot het niet met de teksten. Vandaag is het zo een dag. Gelukkig gaat de dag wel snel voorbij en kan ik naar huis. Ik heb echt geen zin om te koken, dus eten we (na lange tijd) pizza! Lekker hawaipizza. Ananasjes erop, lekker. Gister had ik wat hennapasta gemaakt. Dit moet je tussen de 10 en 24 uur laten staan voor een goede kleurontwikkeling. Henna kleurt namelijk uit zichzelf van groen naar bruin. Vandaag is het 24 uur later en ik giet de henna in een cone. Morgen, of een andere dag, wil ik henna bij mezelf aanbrengen.

do #18

Donderdag
Ik ben vandaag vroeg op de redactie. Iets voor 08.00 uur. Wel mooi, want dan kan ik nog wat dingen voor de uitzending voorbereiden. Na de opnames wacht ik nog even op wat nieuws van een collega. Daarna ga ik naar huis. Vanavond ga ik naar de stad. Bijenkorf viert namelijk het begin van het winterseizoen met ‘Turn on the lights’. Landelijk gaan er op de gevels van de Bijenkorf meer dan 600.000 lichten aan. Eerder deze week zag ik de lichten al hangen. Rond 19.00 uur zijn Jayant en ik in de stad en het is best druk. Er volgt een mooi optreden met lichtgevende paarden, en na de voorstelling gaan de lichten aan en komt er vuurwerk. Nu had ik gedacht dat er veel meer lichtjes zouden zijn. Dat is wel een tegenvaller. Maar desondanks vind ik het wel een mooi gezicht. We lopen nog een kort rondje door de stad, halen wat avondeten voor morgen bij Marks & Spencer en gaan dan naar huis.

vr #18

Vrijdag
Eigenlijk zou ik vandaag naar de sportschool gaan. Maar ik heb daar niet zo een zin in. Dus ga ik mijn intervaltraining in het park doen. Oeh, het is best koud. Ik moet ook extra goed opletten om mijn ademhaling. In de sportschool is het een stuk warmer natuurlijk. Gelukkig gaat het wel goed. Na het sporten ga ik nog even naar de Action. Ik heb een boel chocoladeletters nodig. Die ga ik namelijk met chocola bewerken. Ik heb er zin in! Ik ga vandaag eindelijk met de henna aan de slag. Twee patronen teken ik. Op de buitenkant en in de binnenkant van mijn hand. Het wordt een latertje.

za #18

Zaterdag
Ik ben al vroeg op. Lekker ontbijten met havermout en koffie. Op de planning staan: schoenen kijken bij de V&D en de chocoladeletters bewerken. Ik hoor veel rumoer buiten. Wanneer ik uit het raam kijk zie ik een groepje pieten staan. Oh ja, vandaag is hier ook een sinterklaasintocht. Gezellig. Ik ga even naar de V&D, deze heeft namelijk uitverkoop. Binnenkort gaan ze hier namelijk weg. Dus alles moet weg. Het was een beetje een rommeltje. Dus heb ik niet goed kunnen kijken. Ik denk dat ik later door de weeks ga. De pieten (en Sinterklaas) ben ik niet tegengekomen. Wanneer ik weer thuis ben begin ik aan de letters. ’s Avonds kijken we naar Maleficent. Ik had hem nog niet gezien. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo een bijzondere film. Hij is wel mooi in elkaar gezet. Maar het verhaal vind ik zwak.

Zondag
Vandaag is het echt een rustig dagje. Eerst even wat beweging op de vroege morgen. Na 1,5 lopen ga ik lekker uitrusten op de bank. Kopje thee erbij, televisie aan en verstand op 0. Soms hoort dat erbij. Later op de middag komt mijn nichtje langs. We bestellen wat te eten en beginnen aan The Exorcist. Die heeft ze nog nooit gezien. Dat verbaasd me niet, want haar bouwjaar is 1995. ‘Ouwe films zijn stom’ zegt ze. Helaas heeft ze niet de hele film kunnen zien want ze moest eerder weg. Dus heb ik al strijkend de film afgekeken. Morgen weer een nieuw begin van de week!

Handtekening Aartie

Geef een reactie

