My life my week #22

Het jaar zit er bijna op. Nog een paar dagen te gaan en dan is het ook alweer Kerst. Wat een gezelligheid komt er aan!

My life my week

Maandag     

Maandag
Het Verkeersjournaal gaat de winterstop in. Voor mij betekent dat geen redactiewerk meer hiervoor. Maar vandaag voor andere programma’s. Vandaag hielp ik mee met het sorteren van levensmiddelen voor de actie Samen voor de Voedselbank. Alle regionale omroepen en de voedselbank hebben deze actie gestart. Ons (Omroep West) is om minstens 4000 pakketten samen te stellen. En als ik het zo zie, moet dat wel lukken. Er zijn verschillende categorieën wat producten betreft: broodbeleg, sauzen en soepen, frisdrank, zuivel, snoep en lekkers, koffie en thee, houdbaar groente en nog een paar. Er leek geen einde aan te komen. Nadat we een pallet hadden geleegd, kwamen er steeds meer binnen. De producten werden namelijk verzameld in supermarkt de Hoogvliet (verschillende plekken) en van daaruit kwamen ze naar onze loods bij West. De laatste paar jaar maak ik zelf een digitale kerstkaart. Mijn idee was een close up van een kerstbal in onze boom. Nou ik hang er een balletje in, draai me om en BAM! de hele boom valt om! WTH. Dat ene balletje was de druppel voor onze neppert. We hebben hem weer recht gezet en nu staat hij weer te staan. Dit is zijn laatste kerst hah. (Alle ballen zijn trouwens heel, ze zijn van plastic)

Dinsdag
Een vrije dag voor mij. Op de sportschool zijn de hele maand december alle groepslessen gratis. Dus besloot ik maar eens een lesje Bodypump te nemen. Wat heb ik dat lang niet gedaan, zeker 10 jaar. Vroeger was ik onwijs fan van deze les. Ik had daarom ook erg zin in de les. Vandaag was ik de enige nieuwe. Er was nog een vrouwtje die voor de 2e keer meedeed. En zij vertelde dat ze na de eerste keer veel spierpijn heeft gehad. Dat zal ik geheid ook krijgen. De les ging goed, beter dan verwacht. Alleen de buikspieren gingen een beetje crappy haha. Als je de les regelmatig volgt dan begin je na een maand resultaat te zien. En met regelmatig bedoelen ze 2 keer in de week de les. Nu wil ik dat wel proberen. Kijken of het lukt. Donderdag is er weer een les.

My life my week

Woensdag

Woensdag
Oooh mijn lookbook van Art by ARTy is binnen! Hij is leuk! Een klein en handig boekje met een selectie van henna-designs. Love it! Vandaag ga ik extra werken. Omdat mijn programma nu een winterstop heeft heb ik eigenlijk 2 weken vakantie. Maar ik kom nog wat doen voor het programma het Kersthuis. Na de lunch ga ik weer helpen in de loods met tellen en sorteren van de levensmiddelen. Zo gaat de dag snel voorbij moet ik zeggen. Oh ja, en ik heb inderdaad veel spierpijn! Vooral mijn biceps en triceps voel ik. Én mijn buikspieren! Oh man, ik heb ze gelukkig nog! Alleen zijn ze nu bedolven onder een laag vet. Ik denk niet dat ik morgen nog een Bodypump les meedoe. Volgende week weer een kans.

My life my week

Donderdag

Donderdag
Vandaag doe ik een Zumbales. Bodypump en spierpijn, nee doe maar niet. Zumba kan geen kwaad. Het is een gezellige les. Twee jonge meisjes geven de les. Om en om doen ze een nummer. Gaat lekker vlot. Thuis eet ik mijn lunch. Een wrap belegt met huttekase, kipfilet, en ei met champignons. Echt heerlijk! Ik eet er 2 en ik zit meteen vol. Moet ik vaker doen dit. Ik struinde Instagram af naar healthy meals. Ik stuitte toen op #mealprep. Ken je dat? Check het even. Sporters (beginners en gevorderden) die hun maaltijden van de hele week al op zondag voorbereiden. Zo weten ze precies wat ze eten en hoeveel. En is er weinig ruimte voor ‘verleidingen’. Ik zou het wel een keer willen proberen, maar het idee dat je +- 3 uur bezig bent met het snijden, koken en bakken én in bakjes doen, schrikt mij een beetje af. Moet ik even goed over nadenken.

My life my week

Vrijdag

Vrijdag
Vandaag wilde ik ook gaan sporten. Maar ik ben zó moeeeee. Ik heb het dus rustig aan gedaan. ’s Avonds had ik bij West het kerstfeest. Dit jaar met partner. Er was weer een (mini) kerstmarkt waar je je kerstpakket zelf samen kon stellen. Ik koos voor een schaal met drie vakjes voor je chip, nootjes, komkommertjes en in het midden een vakje voor je dipsaus. Leuk ding.

My life my week

Zaterdag

Zaterdag
Vandaag zijn we in de middag naar De Bogaard geweest. De laptop van mijn moeder is stuk en ze heeft een nieuwe nodig. Nu had ze ons gevraagd of we een voor haar wilde kopen. Dat deden we vandaag. We gingen naar het centrum van Rijswijk, naar de Media Markt. Wat was het druk. Niet zo gek natuurlijk. Het is bijna kerst. We vonden een goede laptop, en gingen ermee richting kassa. Maar die rij! OMG. Die was behoorlijk lang. Gelukkig ging het best snel en stonden we +- 10 min (of net iets meer) in de rij. Daarna hebben we nog een beetje door het centrum gelopen. Wat broeken gekocht, en ik heb een jurk gehad. Voor kerst! Dus die zie je volgende week voorbij komen.

My life my week

Zondag

Zondag
Loopdag. Zondagochtend ga ik altijd lopen. Afgelopen 3 weken is het er niet van gekomen. Dat kwam of omdat ik weg was of omdat ik moe was. Vandaag is het lekker weer, wel bewolkt, maar het regent gelukkig niet. Dus het lopen gaat gewoon door. Later op de dag ga ik even winkelen. Ik moet nog wat spullen hebben voor kerst. Wat cadeautjes en dergelijke. Dat wat ik zocht is er niet. Later in de week moet ik even terug. Morgen ben ik lekker vrij. Mijn doel is om voor 10.00 uur in de sportschool te zijn.

Heb jij een fijne week gehad?

Aartie

Geef een reactie

