My life my week #25

Alweer een week voorbij in het nieuwe jaar! Afgelopen week was een slome week voor mij. Waarom? Sinds zaterdagavond heb ik de griep en zit mijn hoofd vol snot.
Another week in this new year! Last week has been a little slow. Why? I’ve been sick (flu) since last saturday.

Maandag
Na 2 weken vrij geweest te zijn mag ik weer! Het was wel even lekker, maar ik vind het nu ook wel echt tijd om aan het werk te gaan. Anders ga ik mij vervelen. Veel mensen kunnen niet wachten tot ze vakantie hebben, maar sommige vinden het fijn om te werken. Zeker als je een leuke baan hebt. Gisteravond ben ik al vroeg naar bed gegaan omdat ik ziek ben. Aangestoken door mijn tante. Ze was op visite bij mijn moeder. Toen ik mijn moeder gister belde bleek dat ook zij ziek is. En een andere tante is ook aangestoken door tante nummer 1. Op de redactie ging alles een beetje langzaam. Als je ziek bent gaat alles een beetje traag. En daardoor lijkt de dag ook erg lang te duren. Gelukkig hoef ik vandaag niet te koken want ik heb gister avondeten gehad van mijn schoonmoeder, erg lief.
I just had 2 weeks off. And now I’m back at work! I loved being free for a few days, but I’m also very happy to get back to work. Otherwise I’ll get bored. Lots of people can’t wait till their holiday, but some of us can’t wait to get back to work. Especially when you have a great job. Yesterday, I went to bed early because I’ve got the flu. Got it from my aunt when I met her at my moms last week. So my day at work went sloooooow. When you’re not feeling well everything will go slow. And, even the days seems to be longer.

Dinsdag
Oh wat is het fijn dat ik vandaag vrij ben. Eigenlijk zou ik moeten sporten. Maar nu ik ziek ben gaat dat echt niet. Ik probeer uit te slapen, maar met een verstopte neus lukt dat ook niet. Ook hoor ik allemaal mensen buiten hard praten. Dan bedenk ik me: het is marktdag.
So nice, it’s my day off. I know, I love to work and go to the gym. But now that I’m sick, I just can’t. I try to sleep late, but my nose didn’t let me. Also, it’s market day, that’s why I hear so much noise outside. 

Woensdag
Vandaag een lekker dagje op de redactie. Teksten schrijven en de uitzending voorbereiden. Het is weer even wennen om na 2 weken weer aan het werk te gaan. Soms moet ik even goed nadenken of ik wel alle handelingen heb gehad. Het ging goed! Tegen het middaguur las ik over de aanslag op Charlie Hebdo. Maar ik realiseerde me nog niet hoe ernstig het was. Pas toen ik thuis rustig voor de tv zat drong het goed tot me door. Een tijdje geleden is er een klein onderzoekje geweest waar terroristen aanslagen zouden kunnen plegen. Lokale omroepen stonden hoog in de lijst. Evenals een publieke plek. 9/11 is daar wel het meest voor de hand liggend voorbeeld van.
It’s a nice day at work. Writing and preparing my program. I’ve to get used again, coming back after 2 weeks. There are times when I have to rethink my actions. But everything went ok. I read the news about the attack on Charlie Hebdo. But I didn’t realize what was happening. When I got home, and watched the new, it hit me. A while ago there was a research about locations likely to get hit by terrorists. Local television station was high on the list, as well as a public place. 9/11 can be seen as an obvious example. 

Charlie Hebdo

1 minuut stilte in de regie.

Donderdag
Vandaag is het opnamedag. Maar ook de dag dat alle media in Nederland om 11.00 uur een minuut stilte houden. Na het werk, sprint ik naar het centrum, ik moet namelijk mijn nieuwe spijkerbroek ophalen.
We’re shooting my program today. But it’s also the day of respect. All media took 1 minute of silence against the attack of yesterday. After I finished all my work, I hurry to the city centre to pick up my new pair of jeans. 

Vrijdag
Vandaag heb ik eerst een afspraak in de stad. Daarna ga ik door naar mijn moeder. Ik pak de trein en een uur later ben ik er. Het weekend breng ik hier door.
First thing today is an appointment in the city centre. After that i’m off to my moms. I take the train, and 1 hour after I arrived there. I’ll be staying here for a few days. 

Zaterdag
Samen met mijn moeder en zusje gaan we Almere Stad. Het weer is slecht, code geel. Het waait, regent en waait nog harder. We blijven niet zo lang hangen. Eenmaal thuis doen we niet veel. Ik kijk een film en eet een teleurstellende samosa (Indiaas hapje), mijn moeder staat in de keuken en mijn zusje is aan het leren. Tegen kwart voor tien ben ik toch echt moe en ga richting bed.
My mother, sister and I went to Almere City. The weather is bad today. The wind blows hard, it rains and the the wind blows even harder. We don’t stay too long. When we get home, I watched a movie, my mom was cooking and my sister was learning her lessons. At 10 I got tired en went to bed.

Mijn overzicht van deze week is heel beknopt. Het is een beetje druk in mijn hoofd. Er is van alles gaande. Hopelijk heb ik komende week tijd om meer tijd te besteden aan mijn blog.
This week’s overview is a little concise. I hope to have more time for my blog.

Thanks for reading!

Aartie

Geef een reactie

