Kindernamen 2014

Zelf heb ik geen kinderen. Wel ken ik veel mensen met kinderen. Ik vind het dan ook wel leuk om te lezen wat de populairste namen van het afgelopen jaar zijn geweest. Vorig jaar schreef ik een post over bizarre kindernamen.

Bij de meisjes steekt ‘Sophie‘ met kop en schouders boven alle namen uit. Er zijn vorige jaar maar liefst 836 meisjes zo genoemd. Bij de jongens was dit ‘Daan‘ met 751 keer.

Mijn naam heb ik niet voorbij zien komen in de lijst. Kinderen worden vaak vernoemd naar een familielid. Zo ook ik. Mijn tweede naam is ook de tweede naam van mijn oma (moederskant): Suloftna. Ik weet niet wat het betekent en kan er ook niet veel, of eigenlijk helemaal niks, over vinden. Maar het ligt wel in de lijn van de naam Sulochana (degene met de mooie ogen). Misschien dat het iets in die trant betekent?

Maar terug naar de meest voorkomende kindernamen uit 2014, ik heb er een top 3 van gemaakt én ook heb ik een paar ‘aparte’ namen voor je op een rij gezet!

Kindernamen 2014

Weet jij waar jouw naam vandaan komt?

Aartie

Geef een reactie

