My Life my week #26

Oh alweer een week voorbij. Vorige week was ik nog ziekjes, maar ben nu alweer helemaal beter! En dat terwijl er een griepepidemie heerst. In mijn omgeving zijn veel mensen ziek, sommige zelfs met een vervelende longontsteking erbij. Omdat ik niet lekker was, heb ik ook bijna geen foto’s gemaakt.
It’s been a week further. I wasn’t feeling well last week, but now I’m all better. There has been this flu epidemic. A lot of people who I know are sick, some of them even have pneumonia. Because I wasn’t feeling well, I didn’t took many picture. 

Maandag
Vandaag werk ik thuis. Niet veel bijzonders deze week eigenlijk. Vandaag ben ik nog niet helemaal lekker, maar dat gaat wel goed komen.
I’ve been working at home today. Nothing special about it. I’m not feeling fully well, but it’s gonna be ok.

Dinsdag
Mijn vrije dag. Ik ben nog steeds niet lekker, dus vandaag ga ik maar niet trainen. Het voelt wel een beetje alsof ik mijn trainingsschema in de steek laat. Hopelijk kan ik komende week weer gaan trainen. Vandaag doe ik wat boodschappen en kruip lekker met een boek op de bank. Dat voelt goed!
It’s my day off. I’m still not feeling well, so I’ve decided not to go to the gym. It’s feels like I’m kind of cheating my schedule. Maybe I’ll be able to go there later in the week. I did some grocery shopping and after that I took a book and nested on the couch. Great feeling!

Woensdag
Vandaag zit ik weer op de redactie. Het lijkt net maandag. Alles gaat goed. Maar wat is het slecht weer vandaag. Het regent aan een stuk door. Soms ook nog eens met onwijs harde wind en hagel.
A day at the office. It feels like monday. Everything is going according plan. Only the weather has been bad. It’s been raining continuously. Sometime with hard wind and hail. 

Donderdag
Vandaag nemen we weer het Verkeersjournaal op. Alle kaarten zijn gemaakt en de teksten zijn geschreven. Dus rond 09.00 uur ga ik weer richting de regieruimte om de kaarten op het scherm te checken. Na de opnames doe ik nog wat redactiewerk en ga dan richting huis. Er gebeurt altijd wel wat op de weg terug. De buschauffeur was denk ik een beetje te laat. Hij scheurde over de weg, pakte ook stoepjes mee, en maakte zulke bochten dat er bijna een kinderwagen omviel. Er kwam veel kritiek op zijn rijgedrag van andere passagiers. Maar helemaal mooi werd het toen zij niet voor een zebrapad stopte en bijna iemand overreed. Een man op een scooter zei daar wat van. En de buschauffeur draaide een beetje door en begon de schelden en zei dat hij niet verplicht was om te stoppen bij een zebrapad. Hij heeft zijn rijbewijs dan zeker gekocht. Sommige passagiers dachten, omdat ze niet hadden gezien wat er was gebeurd, dat het de fout was van de scooterrijder. Wat kunnen mensen dan gemeen zijn. Een paar haltes verder kwam de scooterrijder weer opdagen, waarschijnlijk had hij de bus gevolgd. Weer een hele scheldpartij. Een paar mensen vroegen of de chauffeur of hij verder kon rijden. Dat deed hij. Weer 2 haltes verder stopte hij en meldde ons dat hij zich ‘slachtoffer’ voelde en niet meer verder ging rijden. Wat een eikel dacht ik. Mensen zijn soms geniaal om zichzelf de slachtofferrol toe te eigenen. Iedereen moest toen overstappen op een andere bus. Gelukkig ging dat wel goed, behalve de die buschauffeur nu geïrriteerd raakte op de snelheid waarmee mensen incheckten. ‘Schiet eens op mensen, door jullie kom ik nog te laat’. Volgens mij zijn de meest buschauffeurs van HTMBuzz gestrest.
It’s time to record the traffic news. All cards are made, all texts are written. At 9 am I went to the control space and studio. Time to check all the cards. After the recording I did some editorial work and went home. Every time there is something going on in the bus. This time, I guess, the driver was a hasty. He drove hard, over curbs and turned the bus like an idiot. At a point he didn’t stop at a crossover for pedestrians. Someone outside, on a scooter, said something about is. Well, they were scolding at each other with the baddest words. A few stops further the driver told us he feels threatened and was summoned to stop the bus. We needed to change buses. I think de bus drivers here are all stressed out. 

Vrijdag
Een vrije dag. Ik doe niet veel. Lees een boek en ruim thuis een beetje op. En ik maak mijn fotoalbum van Canada af. Dan kan ik het gaan bestellen.
It’s my day off. I’m doing nothing much. I read a book, cleaning the house. And I’m finishing the foto album I created for Canada. So, when that’s finished I can order it. 

Zaterdag
Lekker vroeg opstaan vandaag. Ik heb vandaag 2 cursussen. Beide vinden gewoon plaats bij West. Als eerst de cursus Schrijven voor Google. Hoe zorg je ervoor dat je hoog in de lijsten van Google verschijnt? Waar moet je op letten? Wat zijn de tools? Dat soort dingen kwamen aan bod. ’s Middags had ik de cursus Statline van het CBS. Eigenlijk kende ik het al van de uni, maar een opfriscursus is altijd mooi meegenomen. Het was een lange dag. Na de cursus was het snel omkleden en weer door naar de verjaardag van mijn schoonmoeder. Die werd 65 vandaag. En het werd ook een lange avond. We gingen pas rond 02.30 uur weg. En rond 03.00 uur lag ik in bed. Oh wat was ik moe.
I got up early. I’ve got 2 courses today. Both are at West. The first one is ‘Writing for Google’. How do you get a high Google ranking? What are the tools for it? These are the things we got to know. The second half of the day was all about Statline, a statistic program. I already knew it from the time I was in uni. But refreshing is also important. It’s been a long day. When I got home, I need to change because we have a birthday party of my mother-in-law. She’s turning 65 today. It’s been a long night too. We got home around 3 am. So you can imagine I was really really tired. 

Zondag
Vandaag maar even niet lopen. Ik ging mijn bed pas om 14.00 uur uit. Ik was al wel eerder wakker, rond 10.30 uur. Maar ik was nog zo moe dat ik maar ben blijven liggen. Tot ik weer vanzelf wakker werd. De rest van de dag heb ik wat huishoudelijke taken gedaan, de was opgehangen en gestreken. En tik ik dit blogartikel. Straks ga ik weer wat lezen en een beetje tv kijken. En dan is de dag alweer voorbij!
No walking in the park today. I got out of bed at 2 pm. I got up earlier, at 10.30 am, but still being tired, I went back to bed. After waking up I did some laundry and ironed a bit. Then I wrote this article. I’ll be reading some next or watch tv. So, the day is gone fast today.

Aartie

Geef een reactie

