Review: The Photojojo Lens Set

Photojojo Lens SetFotografie, ik houd ervan. Ik heb geen indrukwekkende collectie aan fotoboeken. Ik heb 3 World Press Photo-boeken (’07, ’08 en ’09) en ik heb een geweldig portretten fotoboek van Fazal Sheikh, Ladli. Foto’s bekijken en foto’s maken vind ik zo leuk. Ik ben net als miljoenen anderen een amateurfotograaf.
I love photography. I don’t have an impressive collection of photography books. I’ve got 3 World Press Photo books (’07,’08 and ’09) and an awesome book of Fazal Sheikh, called Ladli. I love to watch and make photo’s. And just like many others I’m also an amateur photographer.

Ik wilde eigenlijk, nu nog steeds, een andere Canon kopen die ook kan filmen. Ik heb nu een 400d van ongeveer 7 jaar oud. Het is tijd voor een nieuw ding en dan zou ik de nifty fifty (de 50mm lens) er meteen bij nemen. Want wat maakt die goede foto’s zeg. Ik had er al flink voor gespaard, want ja, zo een groot bedrag tover ik niet even uit m’n pocket. En toen gebeurde het, ik moest kiezen. Geef ik mijn geld uit aan een nieuw fototoestel of ga ik naar Canada? En eerlijk gezegd was de keus snel gemaakt: ik stop mijn geld in een onvergetelijke reis naar Canada. Heb ik hier spijt van gehad? Nee, totaal niet.
I actually wanted a new Canon with which I also can record short movies. I now got a 400d of 7 years. It’s time for a new one, with the nifty fifty lens. ‘Cause, that lens makes some awesome photo’s. I had saved for it. But then I had to choose: a holiday to Canada or a new camera. The choice was made ver easily: I put my money in a memorable trip to Canada. Did I regretted it? No, not at all.

Het heeft een paar weken geduurd voordat ik deze lenzen set aanschafte. Een paar maanden geleden ging ik toch maar op zoek naar lenzen voor de iPhone. Ik kwam ze tegen op het blog A Beautiful Mess. Dat moet ik ook hebben! Ik zocht ze in Nederland, maar kon ze helaas niet vinden. Dus bestelde ik ze uit Amerika. Vandaag laat ik je zien wat de lenzen doen.
It took me a couple of weeks before I purchased this lens set. I bumped into it at the blog A Beautiful Mess. I want that! I looked for it in Holland, but didn’t find it. So I ordered it from Amerika. In this review I’ll show you how the lenses work.

Alle foto’s zijn vanaf dezelfde plek genomen zoals op de originele foto te zien is. Uitgezonderd de Telephoto, die is van iets meer dan een meter afstand genomen. De t-rex is 5cm groot(die kreeg ik trouwens mee in de zending).
All the pictures are taken from the same spot. Except the Telephoto picture. That one is made of a little more than one meter away. The little t-rex is just about 5 centimeters high.

Photojojo Lens Set Polarizer De Polarizer
Je kent ze misschien wel, die filters die je op je fototoestel kan draaien, zodat alle scherpe randjes eraf gaan. Deze lens is net zo. Hij legt als het ware een laagje over je foto. Fel licht wordt geschrapt. Het schijnt dat je met deze lens mooie shots kunt maken van bijvoorbeeld water.
You might know them, the filters which you can use with your camera. It filters harsh light. This little lens is a mini polarizer. It does  the same thing. It lays a layer over your photo. Bright light is deleted. They say you can take great shots of water.

Photojojo Lens Set Wide Angle Wide Angle
Deze is een extra. Deze lens zit vast aan de Macrolens. Met een wide angle krijg je meer beeld in je frame. In de makelaardij wordt deze lens veel gebruikt. De foto’s zijn iets boller. Je ziet boven de kop van de t-rex een stukje van mijn kaars. Op de originele foto is deze niet te zien.
This lens is an extra. It’s attached to the macro lens. A wide angle gives you more image in your frame. It is often used by real estate agents. The pictures are a little more round shaped. You can see a little piece of my candle, righ above the t-rex’s head. The candle isn’t visible in the original picture. 

Photojojo Lens Set Macro Macro
Dit is een leuke! Met de macrolens kan je details fotograferen. Je kent het misschien wel, je ziet een lieveheersbeestje en die wil je van zo dichtbij mogelijk fotograferen. Met de gewone camera van je telefoon lukt dat niet. Het beeld wordt heel wazig. Ik moet zeggen dat deze lens het goed doet. Zoals op de foto te zien is, heb ik de focus gelegd op de kop. Bij een lieveheersbeestje kan je op alles focussen. En krijg je een prachtig plaatje. Zoals ik al zei zitten de macro- en de wide anglelens bij elkaar. Hoe dan? Je schroeft ze gewoon los van elkaar.
This is a fun one! The macro lens captures details. You may know this, you see a ladybug and you want to shoot as close as possible. With ordinary phone camera it’s not possible. The picture becomes very blurry. I must say that this lens does well. As seen in the photo, I put the focus on the head. With a ladybug you can focus on everything. And you’ll get a beautiful picture. As I said before, the macro lens and wide angle lens are together. How so? You just screw them separately.

Photojojo Lens Set Photojojo Lens Set Fisheye Fisheye & Super Fisheye
Een fisheye lens is eigenlijk een super wijde wide angle lens. Het beeld wordt bij een fisheye ook altijd bol. De Fisheye lens fotografeert in 180°. En de Super Fisheye fotografeert in 235°. Je krijgt dus heel wat beeld erbij.
The fisheye is actually a super wide wide angle lens. The fisheye lens has an angle of 180°. And the superfisheye 235°. 

Telephoto 2x Telephoto 2x
Vind je dat je niet genoeg kan inzoomen met je mobiel? Geen nood! Zet je Telephoto lens erop en je kunt 2x zover inzoomen. Ik merk wel dat zodra je veel inzoomt het beeld korrelig wordt. Misschien dat dit anders is als je inzoomt naar iets wat een heel stuk verder weg is. Voor deze foto stond ik ongeveer op 1,5 meter afstand van de t-rex.
Zooming in with your mobile isn’t enough zoom, right? No need to cry! Just put on the Telephoto and you can zoom in twice the zoom. What I did notice was the picture getting grainy. Like I’ve used a high ISO. I took this picture from 1,5 meter distance from the t-rex.

Photojojo Lens Set Extra gegevens/Additional details

– Gemaakt van gecoat glas/made of coated glass
– Heeft een aluminium constructie/has an aluminum casing
– Werkt met alle mobiele telefoons/works with all phones (iPhone, Samsung, Nokia, Google phone, Blackberry, LG, HTC)
– Licht van gewicht/light weighted
– Je kan blijven flitsen/ you can still use flash
– Werkt ook met een telefoonhoes/ works with casings

Prijs/Price

Ik betaalde $99 (+- €88) voor 5 (eigenlijk 6) lenzen en $15 (+-€13) aan verzendkosten. Het duurde ongeveer 4 weken voordat ik het pakket thuis had. Je kunt de lenzen ook apart bestellen wanneer je niet allemaal wilt. Dan kosten ze $20 (+-€17) per stuk. Afhankelijk van de koers, kan de europrijs verschillen.
I paid $ 99 (+ – € 88) for five (actually six) lenses and $ 15 (+ – € 13) for shipping. It took about four weeks before I had the package at home. You can also order lenses separately if you don’t want them all. They cost $ 20 (+ – € 17) each. 

De lenzen set is verkrijgbaar via Photojojo. Waarmee fotografeer jij?
The lens set is available through Photojojo. What do you use for photography?

Aartie

Geef een reactie

