My life my week #29

Hello February

Zo, februari is begonnen! Het is de maand van de liefde én van de winter. Tot nu toe hebben we best goed weer gehad, niet waar? Deze week is het koud geweest. Sneeuw en gladheid waren er ook.

My life my week

Maandag

Maandag
Zo een frisse start van de week. Buiten is het somber, regenachtig en koud. Ik ga er weer tegenaan. Mijn werkzaamheden lopen uit. Soms werkt de software niet meer mee en ja, dan loop je uit. Het is een lange dag geworden. Om 18.45 uur ging ik langzaamaan richting huis.
A fresh start of a new week. It’s a little sad weather outside, rainy and cold. Let’s hit it! I’m not progressing much. Sometimes it’s the software that doesn’t work with me. That’s why it’s been a long day. At 7.45 p.m. I finally get to go home. 

My life my week

Dinsdag

Dinsdag
Vandaag ben ik thuis. Tijd voor wat huishoudelijk werk. Ik zet een filmpje op en ga tegelijkertijd afstoffen. En wat kom ik nou tegen?? Mijn trouwkaart. Wat is dat leuk om te zien. Jayant en ik trouwden 1 december 2012. En dat na 12 jaar samen, waarvan we al 5 jaar samenwoonden. Heel ongewoon in de Hindoestaanse gemeenschap, maar laatste tijd wel steeds vaker voorkomend. De trouwperiode was druk en hectisch. Bij ‘ons’ duurt een trouwerij gemiddeld 3 dagen. In die tijd ben ik ook bij mijn moeder gaan logeren, omdat zij graag wilde dat ik vanuit mijn ouderlijke huis trouwde. Het is dan wel raar als je elkaar pas na een week op de bruiloft ziet. Het had wel wat. Na het schoonmaken, pakte ik mijn Kleurboek voor Volwassenen erbij. Kleuren werkt zo rustgevend!
I’m home today. Time for some house chores. I play a movie and wipe and clean at the same time. And look what I found! My wedding invitation. How nice to see it. Jayant and I got married on december 1st, 2012. Just after 12 years, of which 5 living together. Very unusual in Hindu community, but lately I hear it more often. The wedding time was very hectic. A wedding with ‘us’ usually takes 3 days (sometimes more). At that time, I stayed at my moms, because she wanted me married from my ancestral home. It is weird when you’re separated for a week and see each other at the wedding for the first time again. After cleaning, I grabbed my Coloring Book for Adults and got busy with it. Color works so soothing!

Woensdag
Vandaag ben ik vroeg op. Wanneer ik weg wil gaan merk ik dat ik mijn OV-chipkaart kwijt ben. Normaal gesproken, wanneer ik hem uit mijn jaszak haal, leg ik hem op de kast in de gang. Nu zat hij niet in mijn jaszak en lag hij ook niet op de kast in de gang. Paniek! Waar ligt ie. Ik verschuif de kast, ligt hij niet. Ik kijk achter de schoenenkast, ligt hij ook niet. Hij ligt ook niet op de eettafel. Waaaaar is dat ding?? Tja, ik moet wel naar werk. Dus tover ik ergens €5 vandaan en ga snel naar de bus. Op werk realiseer ik me dat ik verder geen kleingeld mee heb, want een buskaartje kostte me €3,50. Gelukkig wordt ik ’s middags opgehaald. Pfiew. Eenmaal thuis, ga ik weer zoeken. Ik zoek en zoek, maar kan hem gewoon niet vinden. Dan trekt Jayant een paar lades van de kast (in de gang) open, verschuift een paar dingen, en JAAA, daar ligt ie!! Ik ben nog nooit zó blij geweest om mijn OV-chipkaart te zien. Was hij dus tijdens het schoonmaken en dingen opbergen in de la gevallen. Stom!
I’m up early. When I’m heading for work, I notice that I’ve lost my travelcard. Normally, when I get it out of my pocket, I put him in on closet in the hallway. Now it was not in my pocket and it was not in the closet in the hallway. Panic! Where is it?? I move the cupboard, it’s not there. I look behind the shoe cabinet, it’s not there. It’s not on the table. Where is that thing?? Well, I do have to go to work. So I manage to get a €5 bill from somewhere and I go quickly to the bus. At work, I realize that I have no further change left for another bus ticket, because a bus ticket cost me € 3.50. Luckily I got picked up in the afternoon. Whew. 
Once home, I’m searching again. I search and search, but just can not find my card. Jayant then pulls a few drawers of the cabinet (in the hallway) open, shifting a few things, and YES, there it is!! I’ve never been so happy to see my travel card. He fell into the drawer whilst I was cleaning. Stupid!

My life my week

Donderdag

Donderdag
Het is Wereld Nutella Dag! Joehoeee! Bij mij thuis zijn we groot fan van deze magische hazelnootpasta. Als je geen chocoladereep thuis hebt, dan is een lepeltje Nutella een goede vervanger. Op werk kwam bij het programma Debby en haar Mannen een mevrouw met allemaal lekkers. Nutella-cupcakes, Nutella-taart en Nutella-cakepops. Ze zagen er lekker uit. Ik heb er niet van gesnoept. Na het werk ga ik door naar mijn dansleraren. Zij hebben vandaag, morgen en overmorgen een optreden in Hotel Des Indes. Ze hebben hun dochter, Janavi, meegenomen uit India en daar ga ik de avond mee doorbrengen. Gelukkig is het niet glad en sneeuwachtig. Wat vanochtend weg het geval was. Maar neemt niet weg dat het nog koud is…brrrr.
It is World Nutella Day! At my house we are big fans of this magical hazelnut paste. If you don’t have any chocolate at home, then a spoonful of Nutella is a good replacement. At work there came this lady with al Nutella goodies. Nutella cupcakes, cake and Nutella Nutella cake pops. They looked delicious. I didn’t get a chance to taste some. After work I meet my Kathak dance teachers. They’re back in Holland for a couple of weeks. They’ve got a few performances at the Hotel Des Indes. And with them, they’ve brought Janavi, their 4,5 year old daughter. And I’m going to spend the evening with her. Fortunately it is not slippery and snowy anymore. But the fact remains that it is still cold…brrr.

My life my week

Vrijdag

Vrijdag
Het is een mooie dag. Er ligt geen sneeuw of ijzel en de zon schijnt! Maar toch is het buiten koud. Komt door de wind. ’s Ochtends ben ik even druk met wat administratie en huishoudelijk werk. Vlak voordat ik weer ga oppassen, ren ik nog even naar de fotozaak. De 50mm lens is namelijk op voorraad! Je kan hier dus onwijs mooie foto’s mee maken. Goede scherpte/diepte verhouding en de kleuren komen goed naar voren. Binnenkort zal ik wat foto’s plaatsen die ik met deze lens heb gemaakt. In de middag ga ik weer spelen met Janavi. Een druk dametje van 4,5 jaar is ze. Gisteravond had ze veel te vertellen. Ik had voor mezelf een boek meegenomen, maar aan lezen ben ik niet toegekomen. Wanneer ik aankom ligt ze te slapen, ze was zo moe van gisteren. Dus heb ik een beetje tijd voor mezelf. Tegen 18.00 uur wordt ze wakker en begint meteen met verhalen te vertellen. Kleine kinderen kunnen zo een levendige fantasie hebben.
It’s a nice day. There is no snow or ice and the sun shines! Yet it is cold outside. Is due to the wind. In the morning I’m just busy with some paperwork and housework. Just before I go babysitting again, I run still to go to the photo shop. The 50mm lens is back in stock! You can make awesome pictures with it. There’s a good sharpness/depth ratio and the colors are great. Soon I will post some pictures I’ve taken with this lens. In the afternoon I’m going off to play with Janavi. A busy lady of 4.5 years she is. Last night she told me so many stories. I brought a book for myself to read, but I didn’t have time for it. Today when I arrived, she was asleep, she was so tired from yesterday. So I have a little time for myself. By 18:00 she wakes up and immediately starts telling stories. Small children can have a vivid imagination.

My life my week

Zaterdag

Zaterdag
Mijn wekker ging om 8.00 uur. Tenminste, dan zou hij af gaan. Maar ik werd uit mezelf om 7.30 uur wakker. Dus ging ik er meteen uit. Wat is het koud buiten. Straks heb ik een dansles. Eigenlijk zou ik vandaag moeten oppassen, maar dat was op het laatste moment niet meer nodig. Dus ging ik, omdat ik toch bij Korzo zat, even het centrum in. Het weer was niet al te best. Het motregende continu. Op een gegeven moment had ik het wel gehad. Ik kocht bubble tea en cake bij de Chinese bakker en ging richting huis. ’s Avonds kwam Wandana alvast langs, want morgen hebben we een fotoshoot. Zij doet de make-up en ik maak de foto’s.
My alarm went off at 8:00 a.m. At least, he would go off. But I got up at 7:30 a.m. by myself. So I went out immediately. It’s cold outside. I got to go to dance class. Actually I should be babysitting today, but that was no longer needed. So, because I already was at Korzo Theatre, I just to walk in the city center. The weather was not too good. It was drizzling continuously. At one point I had had it. I bought bubble tea and cake at the Chinese bakery and headed home. In the evening Wandana arrived at my place because we have a photo shoot tomorrow. She’ll do the makeup and I’ll be make the pictures.

zondag wk6

Zondag

Zondag
Nog voordat de wekker gaat zijn Wandana en ik allebei wakker, 07.30 uur. En dat voor een zondag. We maken ons klaar voor onze opdracht in Utrecht! Het is een leuke dag, maar wel inspannend. Tegen 17.30 uur gaan we weer richting Den Haag. Daar ploffen we met een bord biryani en butter chicken neer op de bank. Ik denk dat we vandaag goed gaan slapen!
Just before the alarm went off, Wandana and I both woke up at 7.30 a.m. on a sunday. We’re getting ready for our assignment in Utrecht. It is a fun day. We went home at 5.30 p.m. Then got some butter chicken with biryani and landed on the couch. I think we’ll be sleeping well today!

Tot het volgende weekoverzicht!
Till the next weekly overview!

Aartie

Geef een reactie

