My life my week #31

Oh die griep en verkoudheid, zo vervelend. Nog steeds zijn veel mensen om me heen ziek, zwak en misselijk. Laat ik maar snel beginnen.

Maandag

Het is weer een nieuwe week. Zaterdag was ik jarig, zondag heb ik niks gedaan, veel uitgerust. Vandaag ben ik weer helemaal opgeladen om weer aan de slag te gaan. Door de vorst van de afgelopen dagen zijn veel werkzaamheden uitgesteld. Asfalteren en dergelijk gaan pas door wanneer het minimaal 10 graden is. Dus veel herhalingen voor de komende weken. Ik maak de teksten en een deel van de kaarten af. Als avondeten heb ik een pastasalade. De afgelopen paar dagen hebben we zoveel zoete dingen gegeten. Nu is een balansdag wel op zijn plaats.
It’s a new week. Saturday was my birthday, Sunday, I did nothing but rested all day. Now I’m fully charged to go back to work. Because of the frost from the last few days, many traffic proceedings have been postponed. Asphalting and such only can happen when it’s at least 10 degrees. outside. So there are many repetitions for the coming weeks. I’ll finish the texts and some of the cards. For dinner I have a pasta salad. The last few days we’ve had so many sweet things. Now it’s time for a balance day.

My life my week

Dinsdag

Dinsdag
Mijn moeder appt mij ’s ochtends vroeg. Ze is gisteravond gestruikeld en heeft daarbij haar teen gebroken. Nu zit haar rechterbeen tot aan haar knie in het gips. Oh oh oh. Ik hoef nog niet langs te komen zegt ze, want het lukt haar allemaal wel. En haar vriendinnen zijn er om te helpen. Dus blijf ik gewoon thuis. Als ik al zou gaan zou ik pas na de ochtend gaan. Zowel op de A4 als de A27 zijn er ongelukken gebeurd. ’s Avonds appt mijn moeder mij of ik van de week toch wil langskomen, want het is toch wel zwaar zo. Ze heeft wel krukken, maar het is toch wel lastig. Morgen moet ik nog werken, dus ga ik donderdag na het werk wel richting haar. Voor Boekreviews schrijf ik recensies, dus ’s avonds ben ik nog lekker druk aan het lezen.
My mother sent me a message early in the morning. She stumbled last night and has thereby broken her toe. Now her right leg, up to her knee, is in a cast. Oh oh oh. I don’ t have to come by, she says, because she can manage. And her friends are there to help. So I just stayed at home. If I would go, I would go after the morning. Both on the A4 and A27 have happened accidents. In the evening my mother sent me a message again, whether I still want to come somewhere this week, because it is quite heavy. She has crutches, but it is quite difficult to walk around. Tomorrow I’ve a full day at work, so I go Thursday after work. For Bookreviews I write reviews, so in the evening I am still very busy reading.

My life my week

Woensdag

Woensdag
Het heeft gevroren. ’s Ochtends moet ik de autoruiten krabben. Gelukkig is het niet onwijs dik en gaat het er zo af. Vandaag is er eigenlijk niks boeiends gebeurd op het werk. Het is een normale dag op de redactie.
It’s been freezing last night. In the morning I must scratch the car windows. Fortunately it is not that thick and it goes off easily.  Today there is really nothing interesting happened at work. Just a usual day at work.

My life my week

Donderdag

Donderdag
We gaan vandaag weer opnemen. Meestal ben ik ’s ochtends vlak voor de opnames altijd te vinden in de make-uproom. De lampen zijn er lekker warm en we kletsen nog wat. Tegen 10.00 uur is het dan tijd om naar de regie te gaan. Ik ben helemaal klaar voor de opnames. Vandaag zijn we vlot. Dat is fijn, want ik ga straks direct door naar mijn moeder. Wanneer ik daar aankom, komt ook Wandana aan. Omdat ik nog niet geluncht heb gaan we eerst even boodschappen doen. Ik koop wat croissantjes en we nemen spullen mee voor pom. Een Surinaams ovengerecht. Ik kan het niet maken. Ooit heb ik een poging gedaan, op zich wat het wel gelukt. Maar ik help wel mee vandaag.
We’re going to tape some broadcasts again. Just before the recordings I usually can be found in the make-uproom. The lights are nice and warm and we have a little chat. By 10 a.m. it’s time to go to the studio. I’m ready for the recordings. Today we are fast. That’s great, because after I’m going straight to my mother. When I get there, Wandana also arrived. Because I have not had lunch we will first do some grocery shopping. I buy some croissants and we take stuff along for pom. A Surinamese oven dish. I can’t make it. I once made an attempt, which did succeed. But I’ll just help today.

My life my week

Vrijdag

Vrijdag
Het is zo triest vandaag. Geen zon, alleen maar een grijze lucht. Van tijd tot tijd regent het het. Ik help mijn moeder met huishoudelijke taken, want met haar been in gips kan ze niet veel natuurlijk. Ik werk een beetje aan mijn eigen opdrachten en dat is het zo een beetje. Morgenochtend ga ik weer terug naar huis, want we gaan ’s middags naar een woning kijken. Spannend! Oh ja, en had ik al gezegd dat ik weer ziek ben…pffff…
It’s so sad today. No sun, just a gray sky. From time to time it rains. I help my mother with some household chores, because with her leg in plaster, she can’t do much, of course. I work a bit on my own assignments and that’s it a bit. Tomorrow morning I’m going back home, because we’re going to see over a home. Exciting! Oh yeah, and did I mention that I’m sick again… pfff …

Zaterdag
Tijd om naar huis te gaan. Rond 10.00 uur vertrek ik richting Den Haag. Wat is het slecht weer. Er zijn stukken waarbij je de wegmarkering niet eens meer ziet. Zo hard regent het vandaag. Vooral rond Amsterdam is het een ramp. En dan heb je van die automobilisten die dan uit het niets op de rem gaan staan. Kennen jullie dat? Heel irritant. Bij Leiden was het ook raak. Een vrachtwagen met pech. Ik hoorde het al op de radio, net voordat ik de file inreed: ‘5 minuten vertraging’. Uhuh, zeg maar eerder 35 minuten vertraging over iets minder dan een kilometer. Ja ja, je wordt een beetje voor de gek gehouden zeg maar. ’s Middags hadden we een woningbezichtiging, wat super was. Daarna lag ik een beetje uit te rusten op de bank en een boekje te lezen. Ook lekker, zo een luie middag.

Zondag
Vandaag heb ik een klein beetje uitgeslapen. Dat ik voor de 4e keer weer ziek ben helpt niet echt. Maar goed. Tegen 12.00 uur gaan we richting mijn schoonouders. Vandaag wordt mijn schoonvader alweer 70 jaar. Dat is dus wel een feestje waard. De hele middag ben ik daar bezig. Dus tijd voor wat foto’s heb ik niet gehad, helaas!

Volgende week heb ik weer een nieuw overzicht van mijn week.

Aartie

Geef een reactie

