Mijn eerste blogpost

Blog

Laatst vroeg iemand mij sinds wanneer ik eigenlijk blog en waarom ik blog. 23 november 2011 schreef ik mijn eerste blogpost. Het was een super kort berichtje:

Hi, ik ben Aartie en woon samen met Jay. Samen hebben we twee visjes als huisdieren. Eén grote, genaamd Blub, en een kleine, naamloos. Waarom weet ik eigenlijk niet. Het zijn echt twee maatjes. Ze houden ervan om elkaar te vervelen.

Elke dag zal ik proberen een stukje te plaatsten. De onderwerpen kunnen uiteen lopen. 

Toen ik het terug las moest ik echt lachen. De twee visjes zijn ondertussen al 1,5 jaar overleden en heb ik al een tijdje een dwerghamstertje: Gizmo, een hyperactief beestje.

Maar nu even terug naar de vraag waarom ik ben gaan bloggen. Na mijn studie ben ik niet direct fulltime in de media gaan werken. Om toch te blijven schrijven ben ik gaan bloggen. Mij maakte het niet uit of mijn blog gelezen werd of niet. Ik vond het eerder eng om mensen te laten weten dat ik gestart was met een blog. Soms heb ik dat nog steeds. Ik schreeuw het niet van de daken. Misschien is dat een stuk onzekerheid. Bang dat men mijn berichten stom, of gewoon niet goed vinden. Ik moet ook tien keer nadenken voordat ik een bericht in plan. Maar zodra het bericht gepubliceerd is en de cijfers omhoog schieten denk ik bij mezelf ‘waarom die onzekerheid’. Het is daarom ook erg leuk om van mensen te horen dat je leuk schrijft en dat ze je blog leuk vinden om te lezen.

Ik startte in eerste instantie als een soort dagboek. Gewoon om de dag proberen te ‘schrijven’. Ik had werkelijk geen idee hoe de blogwereld in elkaar stak en over wát ik moest bloggen.

Nu ben ik ruim 3 jaar verder. Ondertussen heb ik een beeeetje een draai gevonden in het soort berichttype. Maar ik moet wel zeggen, het is moeilijk om een niche te kiezen. Ik wist wel vanaf begin af aan dat ik geen mode/beautyblog zou neerzetten want die waren er al in overvloed. Mijn voornaamste doel: mijzelf en mijn schrijven blijven ontwikkelen.

Het valt me wel op dat in de loop van de jaren er zoveel blogs bij zijn gekomen. Super leuk. Ik raad het ook iedereen aan om te bloggen. Het houd je scherp.

Aartie

Een gedachte over “Mijn eerste blogpost

  1. Pingback: HELP! Blogblock, en nu? | Mimïsme

Geef een reactie

