Negativiteit

Negativiteit

Iedereen krijgt er vroeg of laat wel mee te maken: negatieve gedrag van mensen.
Everyone faces this the sooner or later: negative behavior.

Sommige negatiever dan de ander. Sommige zó negatief dat het je (ongewild) dag en nacht bezighoudt. En soms raak je er ook letter ziek van. Negativiteit uit zich verschillend. Roddelen en jezelf beter voelen dan een ander zijn er twee van. Wat ik laatste tijd vaak tegenkom zijn van die verdekte berichten op Facebook. Mensen, in dit geval mensen die een en al negativiteit uitstralen, plaatsen dan van die zogenaamde karma-berichten. Doelend op degene achter wiens rug zij kletsen. Ik zie dit als lafheid, want als jij vindt dat iemand iets verkeerds doet wees dan zo eerlijk om dit tegen diegene te zeggen.
Some more negative than the other. Some are so negative, it keeps you (unwantedly) busy, day and night. And sometimes you even literally get ill. There are several forms of negativity. Gossip and feeling greater than someone else are just two of them. Lately, I come across these kinda hidden messages on Facebook. You know, something with karma, while the poster of the message has the baddest attitude in the world.I think it’s cowardice. If you feel someone is doing wrong, then please tell. Don’t gossip and post these ridiculous messages. 

Dalai Lama

Verschillende fases in je leven
Ook ik heb veel te maken gehad met mensen met een negatieve instelling. Je krijgt in verschillende fases van je leven te maken met dit soort mensen. Als je bij jezelf nagaat begint het al vanaf jongs af aan. Als puber krijg je te maken met onzekerheid. Bij sommige slaat dit over naar jaloezie en afgunst. Iets wat voor mij onder het kopje negatief gedrag valt. Alles moet en zal beter zijn dan bij de ander, waarbij degene zwartmaken geen uitzondering is maar eerder regel.
I met with a lot of these negative people. You get to deal with it during the different stages of life. Just think about it, as a teenager, you have to deal with uncertainty. With some of them it turns into jealousy and envy. This, for me is negative behavior. Everything must and will be better than the other, making no exceptions.

In de periode dat mijn vader overleed, 13 jaar geleden, kreeg ik ook veel met dit soort mensen te maken. Ik heb kort daarna een heleboel mensen geschrapt uit mijn leven. En dat voelt goed! Het waren toen geen puber, maar volwassenen die zich als kinderen gedroegen.
During the period my father died, 13 years ago, I also got to deal with these people. Shortly after, I’ve got rid of a lot of people from my life. And it feels good! They were adults acting like children.

Onlangs kreeg ik weer een dosis negativiteit over me heen. Heel even zat ik ermee, want ik was er gewoon door geraakt en tegelijkertijd verbaasd, want ik kon niet begrijpen waarom het mij raakte. Dan helpt het om erover te praten. Ik kwam tot de conclusie dat het niet bij mij ligt maar bij de ander.
Just recently, I got another dose of this negativity  to chew on. For a moment I got struck, because it hit me and at the same time I was suprised. I didn’t understand where this came from. That’s the time to talk about it. My conclusion was simple and clear: it wasn’t me who did someting wrong. 

Waterfall

Jonathan’s Run Falls – by Hubert Stoffels from Pittsburgh, USA.

Hoe ga je nou om met dit soort mensen?
Normaal gesproken kan ik makkelijk omgaan met dit soort gedrag. Het raakt mij niet gauw. Ik vind dat je er altijd boven moet staan. Krijg je berichten via Facebook, dan is de oplossing heel simpel: blokkeren en verwijderen die handel. Wat je niet ziet raakt je ook niet. Heb je te maken met negatieve mensen in je omgeving, dan heb ik dit advies (die ik ook weer Jayant heb gehad): zie jezelf als een krachtige waterval. Een waterval blijft continu stromen. Al zijn er grote rotsen(in dit geval de negatieve mensen), water gaat er altijd langs, overheen en onderlangs. Jij bent dus krachtiger dan die ander. Nadat ik dit advies had toegepast op mezelf merkte ik dat ik bijna geen last had van de negativiteit van die persoon. Integendeel, ik vond die persoon in en intriest. Als jij dit kan toepassen op jezelf, zul je merken dat het je minder raakt.
Normally, I can easily cope with this kind of behavior. It doesn’t touch me much. I always think you have to stand above it. If you get messages through Facebook, the solution is quite simple: block and delete it. What you don’t see you’re not touched by. If you have to deal with negative people in your direct environment, I have this advice (which I got from Jayant): see yourself as a powerful waterfall. A waterfall will flow not matter what. As there are large rocks (in this case the negative people), water always passes through, over and underneath. So you’re more powerful than the other. I noticed after I had applied this advice myself that I almost didn’t suffer from the negativity of that person. Instead, I found that person quite pathetic. If you can apply this to yourself, you will some peace.

Heb jij wel eens te maken gehad met negatieve mensen en hoe ga jij daarmee om?
Did you ever have to deal with negative people? And how did you deal with it?

Aartie

Geef een reactie

