My life my week #35

Het is alweer bijna april jongens! Nog een klein weekje te gaan. Wat gaat het hard, nietwaar? Het was een lange week voor mij. Na een geweldig weekend gehad te hebben, startte ik de week lekker fris! Maar in de loop van de week werd ik niet lekker. Lees weer mee!

Oh guys, it’s almost April! Just a couple more days to go! Time flies, right? It’s been a long week for me. After a great weekend, I started my week with fresh energy! But in the second half of the week I didn’t felt that great. 

Maandag

Maandag
Heerlijk zo even een paar dagen eruit. De buurvrouw heeft een paar mooi hyacinten neergezet bij haar voordeur. Een mooie kleur paar vind ik het. Ikzelf heb geen groene vingers. Bij mij leggen planten al heel snel het loodje. Wel is het wonderbaarlijk dat ik al een paar jaar een orchidee heb staan, die elk jaar gewoon bloeit. Twee of drie jaar geleden heb ik heel veel bloemen op mijn balkon gehad, waaronder ook lavendel. Wat rook het heerlijk! Het zag er ook heel gekleurd en vrolijk uit. Maar tegen het einde van de zomer waren ze helemaal uitgedroogd. Toen wist ik het zeker, ik kan geen plantjes onderhouden. Mocht ik later een huis met een tuin hebben, dan kan ik vertellen dat er zeker geen planten in komen. Vandaag begin ik weer gezellig op de redactie aan het werk. Ik heb nog wat amandelkoekjes van Valencia over en neem die mee. Lekker om te snoepen. De dag gaat snel voorbij omdat ik constant bezig ben. Gelukkig maar. Er zijn van die dagen waarop ik niet vooruit te branden ben. Dat herken je vast wel!
It was delightful to be out of town for a few days. My neighbor has put some beautiful hyacinths at her front door. A beautiful color, I like it. I have no green fingers. When I put plants they die very quickly on me. However, it is amazing that I have an orchid for a few years, one which just blooms every year. Two or three years ago I had a lot of flowers on my balcony, including lavender. Great smell! It also looked very colored and cheerful. But by the end of summer they were completely dried out. Then I knew for sure: I can not keep plants. If I would got a house with a garden, I can tell you for sure that there certainly are no plants in it. Today I started again with the editorial work. I have some almond cookies left from Valencia and take them with with me. Delicious treat to eat. The day passes quickly because I am constantly busy. Fortunately. There are days when I’m hardly on the move. I bet you recognize that!

Dinsdag
Yes! Na lange tijd (lees twee maanden) ga ik weer naar de sportschool. Ik kom daar een vriendin tegen en we blijven eerst even kletsen. Een beetje lang. Ze vertelt over haar problemen rondom haar afstudeerproject. Dan kan ik nu zeggen: wat ben ik blij dat ik niet in deze tijd hoe af te studeren. Zelf een afstudeerplek is tegenwoordig lastig. Ze vertelde dat er bij de KLM zelf een wachtlijst van een (paar?) jaar is! Ik besluit om niet meteen mee te doen met de bodypump les maar gewoon te gaan cardio-en. Hardlopen, samen met EVY. Ik doe mijn oortjes in, klik les 7 aan en rennen maar. Na de les (van +- 30 min) blijf ik nog een half uur op de loopband. Heerlijk. Voordat ik naar huis ga, loop ik even door de Marks & Spencers. Daar koop ik een spinazie champignon quiche. Hij moet 20 minuten in de oven en is dan klaar om opgegeten te worden.
Yes! After a long time (read: two months) I’m going to the gym. When I get there I see a friend and we had a chat. A little long. She talks about her problems surrounding her graduation. I can now say I am glad I’m not graduating in this miserable time.  Even finding a graduation place nowadays is difficult. She said the KLM itself has a waiting list of a (few?) of a  few years! I decided not to join the body pump class for now but just go cardio. Running, with EVY. I put in my earphones, click on lesson 7 and run. After the lesson (+- 30 minutes) I run for another half an hour on the treadmill. Love it. Before I go home, I just walk by the Marks & Spencers. I buy a spinach mushroom quiche. It needs to be cooked for 20 minutes in the oven and then it’s ready to be eaten.

my life my week

Woensdag
Koud. Ik heb het vandaag zo koud. Het zou mooi weer worden, maar het is de hele dag al mistig en koud. Ook op de redactie is het koud. De hele dag heb ik al kippenvel. Vandaag zijn ook de Provinciale Statenverkiezingen. Jayant en ik gaan vanmiddag stemmen. De stembureaus zijn tot 21.00 uur open. Dus we hebben nog alle tijd. Vandaag hoef ik niet te koken omdat we nog eten over hebben van gister. Maissoep, een soepje gaat er wel in, in deze kou. Ik trek een trui aan van Jayant, lekker groot en warm. Tegen de tijd dat we gaan eten begin ik me beroerd te voelen: ik krijg het zo koud en begin als een gek te rillen. En dat terwijl de verwarming op 21 graden staat. Het lijkt maar niet te stoppen. Ik neem een hete douche en kruip in bed. Jayant gaat stemmen, en stemt ook voor mij. Midden in de nacht heb ik het heet, het is ook nooit goed.
Cold. I’m so cold today. The weather was supposed to be nice, but it’s all foggy and cold. Even in the office it’s cold. I have goosebumps all day. Today is also the provincial elections. Jayant and I will vote this afternoon. The polling stations are open until 9 pm. So we still have time. I don’t have to cook today because we still have food from yesterday. Corn soup, soup is certainly nice in this cold. I pull on a sweater of Jayant, nice and big and warm. By the time we eat I start to feel miserable: I get so cold and start shivering like crazy. And that while heating is on at 21 degrees. It does not seem to stop. I take a hot shower and crawl into bed. Jayant votes, and voted for me.

my life my week

Donderdag
Na de opnames in de ochtend, gaat het brandalarm af. Sommige collega’s kijken elkaar schaapachtig aan met een blik ‘is dit echt?’. Ik kom toevallig net weer achter mijn bureau wanneer het alarm afgaat, pak mijn tas en jas en ga naar buiten. Het blijkt een oefening te zijn, gelukkig is er nergens brand. Wanneer ik thuis ben maal ik 2 paracetamol fijn in mijn kleine vijzel. De poeder los ik op in water en drink dit op. Werkt een stuk sneller dan meteen het pilletje innemen. Denk ik. Ik ben nog niet helemaal lekker.
After recording the broadcast in the morning, the fire alarm goes off. Some of my colleagues look at each other sheepishly with a look ‘is this for real?”. I’ll just happened to be at my desk when the alarm goes off, grab my bag and coat and go outside. It appears to be a drill, fortunately there is no fire. When I am at home I grind two times paracetamol in my small mortar. The powder I dissolve in water and drink it. Works a lot faster than taking the pill immediately. I think. I’m still not feeling well.

My life my week

Vrijdag
Vandaag is de er een zonsverduistering. Maar het enige wat te zien is, zijn dikke wolken. Het wordt wel een stuk donkerder. Ik doe verder wat huishoudelijk werk. De laatste drie weken is het zo druk geweest dat het er een beetje bij in geschoten is. Dweilen vooral.
Today is the day of the eclips. But all I can see are thick clouds. It does get a bit darker. Rest of the day I do some household chores. The past three weeks have been very busy, I didn’t had the chance to clean up properly. Especially mopping.

My life my week

Zaterdag
Ik ben al vroeg wakker! Vandaag heb ik namelijk een webinar, een online live les. Het gaat inhoudelijk over hoe een goed bericht te schrijven voor het web. Het is vooral erg leerzaam. Aan de hand van voorbeelden wordt duidelijk gemaakt hoe het wel kan (want niets moet) en wat beter kan. De rest van de dag blijf ik thuis. Ik werk een beetje aan mijn website voor Art by ARTy. Binnenkort komt deze online!
I’m up early. I’v a webinar in the morning, an online class. It’s all about how to write a new item for the internet. It’s really instructive. With some examples we were shown how you can write a news item which is readable. Rest of the day I stay at home. Working on my website for Art by ARTy. Which is soon to be launched.

Zondag
Weer een dag met lekker veel rust. Ik tik dit artikel en werk aan mijn website. ’s Avonds kijken we een paar afleveringen van House of Cards (S03). En dan is het weer tijd om naar bed te gaan.
Again a day with lots of rest. I write this post. In the evening we watch a couple of episodes of House of Cards (S03). Then, it’s time to go to bed.

Dit was weer mijn weekoverzicht! Ik hoop dat je ook een fijne week hebt gehad! Voor nu: fijne week!
This was just another weekly review! I hope you’ve had a nice week too! For now: have a great week!

Aartie

Geef een reactie

