My life my week #39

Weekoverzicht

EDIT 3 mei:
Wat stom van mij. Ik heb vorige week gewoon normaal een weekoverzicht getypt en het verscheen maar niet online. Nu blijkt dus dat hij ergens ‘verstopt’ zat en niet gepubliceerd is. Dus alsnog bij deze: mijn weekoverzicht van vorige week. Morgen verschijnt gewoon normaal het overzicht van afgelopen week.
How stupid of me. Last week I wrote the weekly overview, but for some strange reason it failed to be pubished. So here it is! There will be a regular post tomorrow. 

Vandaag is het Koningsdag! Grote kans dat je nu lekker feest aan het vieren bent. Ik geef je groot gelijk.
It’s Kingsday today in Holland. If you’re living here, big chance you’re out celebrating. 

Maandag
Wat een drukke dag vandaag. Na een druk weekend is het opstaan toch wat lastiger. Maar ik red het wel. Vandaag staat de 2e ‘nieuwe’ uitzending op de planning. Ik krijg veel positieve reacties. Zelf zie ik hier en daar nog wel wat puntjes die te verbeteren zijn. Helemaal top dus. Omdat de nieuwe werkwijze wat meer tijd vergt, lunch ik achter mijn bureau. Beetje saai, I know. Maar voor nu even niks aan te doen. Ik heb namelijk geen zin om tot ’s avonds laat hier te zitten. En aangezien dit een kort weekje is, woensdag nemen we al op, moet ik wel doorwerken.
It’s a busy day today. After a very busy weekend, I find it difficult to get up. But I can manage. It’s the second day for the new episode to be broadcasted. I got a lot of positive reactions. Still I can see where I can improve. This new working method demands more time. So I’m eating lunch behind my desk. Bit boring, I know. But I’m so not in the mood for working till late. And since the is a short week, we’ll recording on Wednesday, I have to keep it going for today.

Dinsdag
Tijd voor een cursus! Ik zit vandaag de hele dag in Amsterdam. De reden: ik volg een cursus Datajournalistiek. Hartstikke leuk wat je allemaal kunt doen met cijfers en grafieken. Na lange tijd stap ik op de trein richting Amsterdam. En ik moet ook nog eens overstappen en een stuk met de tram. Het is druk, maar het gaat allemaal prima.
It’s course time! I’m all day in Amsterdam. Why?: I’m taking this data journalism course. What fun it is, you can’t imagine what you can do

Woensdag
Het wordt een lange dag vandaag. We nemen eenmalig de uitzendingen vandaag op in plaats van donderdag. Dus na al het redactiewerk, gaan we 18.00 uur de studio in. Tegen 20.00 uur ga ik weer naar boven. En op de een of andere rare manier kan ik mijn pc niet meer in. Ik heb nog wat werk af te maken en doe dit dan ook via het account van mijn collega. Morgen maar eens bellen met de helpdesk.

Donderdag
Normaal gesproken werk ik vandaag. Maar nu ben ik vrij! Het lijkt net vrijdag. Als eerste neem ik contact op met de helpdesk, want mijn account lijkt geblokkeerd te zijn. Mijn wachtwoord wordt gereset en ik kan er weer in. Wel zo handig, want ik heb mijn mailbox op mijn telefoon staan. Mijn website staat nu online! Neem even een kijkje op www.artbyarty.com. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Vrijdag
Zo, alweer een vrije dag. Ik rust lekker uit. Ben een beetje aan het oefenen met henna en ’s middags ga ik even langs de bieb. Ik ben al ruim 1,5 week te laat met mijn boeken in te leveren. Zolang ik mijn boete niet betaal kan ik ook geen nieuwe boeken lenen haha. Dus ja, dat doe ik maar. Ik neem ook een Burda tijdschrift mee. Weet je dat je zelf heel leuk kleding kan maken? Ik sla het open en begin met het bestuderen van de patronen. Lijkt heel ingewikkeld maar dat is het totaal niet. Ik denk dat ik morgen iets ga maken.

Zaterdag
Tegen de middag ga ik eerst richting het centrum. Ik heb een rits nodig voor een rok die ik wil gaan maken. Maar ik ga ook een truitje maken vandaag. Een hele simpele. Het is helemaal niet druk in de stad en ik loop even een rondje, haal wat bubble tea en ga weer richting huis. Wanneer ik terug kom haal ik een broodje bij Subway, Buffalo Chicken. Wel lekker. Eigenlijk zouden we gister al naar de Koningskermis gaan, dat is toen verschoven naar vandaag. Maar ook vandaag gaan we niet. Jayant is te moe. Dus ga ik maar aan de slag met het truitje. Hij is onwijs goed gelukt!

Zondag
Met zoveel dagen vrij achterelkaar raak ik toch een beetje de weg kwijt haha. Eigenlijk heb ik zóveel te doen, maar wáár moet ik beginnen. Mijn moeder appt me wakker met de vraag of ik zin heb om naar Tilburg te gaan, bij Wandana. Oké, let go! Dan vier ik Koningsnach in Tilburg. Ben benieuwd! Er schijnt een gezellige foodstreet te zijn. Weet je wat dat betekent? Tijd voor Churros!

Volgende week heb ik weer een nieuw overzicht voor je. Geniet van je week!

Aartie

Geef een reactie

