My life my week #40

Weekoverzicht

En het is mei! Alle vogels leggen een ei. Terwijl ik dit schrijf is het lenteweer ver te zoeken. Het regent namelijk. Dus laten we maar snel beginnen.

Maandag
Vandaag is het Koningsdag, nieuwe stijl! Dat betekent: 1 stad in 2 uurtjes. Dordrecht was the place to be. Ik zat gewoon achter de tv met een broodje. Leuk zo, een jongere generatie. In de middag is het tijd voor de kermis. Ik woon achter een winkelstraat, dus je raad het al. Overal kleedjes met spulletjes. Het was op sommige plekken zo druk dat we er niet eens langs konden. Gelukkig haalden we wel de tram, maar we stapten een halte te vroeg uit. Geeft niet, het was onverwachts mooi weer. We hebben veel gelopen, ik ga eigenlijk nergens in. Ik ga altijd meer voor de sfeer en voor de churros en suikerspin. Eén keer in het jaar kan het wel. Nadat ik een kwartier in de rij had gestaan voor de churros, hoefde ik eigenlijk geen suikerspin meer. Dus liepen we langzaamaan terug naar de bus. Weer op weg naar huis.
Today it’s Kingsday new style! It means one city in 2 hours. Dordrecht was the place to be. I just sat near the TV with a bun. Nice to see the younger generation. In the afternoon it’s time for the fair. I live behind a shopping street, so you’ve guessed it. There were people with goodies everywhere. In some places it was so busy, we couldn’t even past. Fortunately, we have reached the tram on time, but we got out a stop too early. Never mind, it was unexpectedly nice weather. We walked a lot. I always go for the atmosphere and for the churros and cotton candy. Once a year it is possible. After standing in line for fifteen minutes, for the churros, I decided I didn’t really want the cotton candy anymore. So we walked slowly back to the bus. Heading home.

Dinsdag
Omdat ik gister vrij was, zit ik vandaag op de redactie. En het is druk. Heel apart eigenlijk, volgens mijn zijn de drukste dagen maandag en dinsdag. Daarna neemt het af. En vrijdag, dan is er bijna niemand. De dag gaat snel, omdat ik om 13.30 uur een deadline heb en om 15.45 uur een overleg. Voordat ik het doorheb is het al alweer 17.00 uur. Dus tijd om naar huis te gaan! Morgen weer een dag.
Because it was a holiday yesterday, I’m working today. It’s very busy at the office. Strange, I think the most busiest days are Monday and Tuesdays. After that it gradually gets less. And on Friday, there’s almost no one. That day goes by fast because I’ve got this deadline at 1.30 p.m. and a small meeting at 3.45 p.m. So, when I look at the clock it’s almost like 5 p.m., time to go home! 

Woensdag
Ik sta op met een onwijs zere keel. Oh nee, het zal toch niet?! En ja hoor, naarmate de dag voorbij gaat word ik beroerder. Ik ga dan ook eerder naar huis en ga lekker onder een dekentje liggen.
I got up with an immense soar throat. Throughout the day it worsened. I, again, got the flu or something that looks like it. I went home early and got under a cozy blanket. 

Donderdag
En hallo griep! Daar is hij weer. Nu weer ik dat ik een erg zwakke weerstand heb, maar ik kan niet meer bijhouden hoevaak ik het afgelopen half jaar ziek, zwak en misselijk ben geweest. Dus als iemand van jullie een oplossing heeft, graaag! Ik had na het werk afgesproken met een vriendin, maar een half uur van te voren belt ze af. Dan zit er maar een ding op voor mij: snel naar huis en in bed. Morgen ga ik met Wandana en Divya naar een evenement en ik moet dan wel opgeknapt zijn. Fingers crossed.
Oh hello flu! You’re back again. I know I’ve got this weak resistance, but I can’t hold of all the times I got sick, this past half year. So, if you have a solution for me, pleaseeeeeee tell me. I agreed to meet a friend after work, but half hour before time she cancelled. That means, hurry home to get under the covers. I’ve got the event tomorrow, so I have to be fit. Fingers crossed.

Vrijdag
Ik slaap vandaag uit. Ik baal een beetje, want ik ben nog niet beter. Hopelijk gaat het later wel goed. Tegen 14.30 uur spring ik in de auto en rij richting Hoofddorp. Vandaar gaan we verder met de trein richting Amsterdam, naar de Beurs van Berlage. Elk jaar gaan Wandana en ik naar de Beatygloss party. Dit jaar gaat ons nichtje Divya ook mee. Het is een gezellige avond, we laten ons  haar doen bij Andrelon, laten ons nagels lakken bij Sally Hansen en kopen nog veel leuke dingen. Van cremes tot krultangen, alles is er. Uitgeput gaan we weer terug. Oh ja, en het is druk in Amsterdam. Het is lang geleden dat ik het zo druk heb meegemaakt. Het heeft wel wat. Tegen 23.15 uur ben ik dan eindelijk thuis. Ik pak alles uit en spring dan meteen in bed.
I’m sleeping in today. I’m still not well. I hope I’ll feel better during the day. At 2.30 p.m. I’m heading toward Hoofddorp, and from there we’ll take the train to Amsterdam. Where the event takes place. Every year my sister and I go to this event. This year my niece Divya is joining us. It’s a great evening. We got to do our hair at Andrelon, we painted our nails at the Sally Hansen stand and we bought lots of great stuff, from lotions to a hair curler. We’re totally exhausted when returning home.Oh and you know, I totally forgot how busy Amsterdam city is! I like it! At 11.15 p.m. I finally reached home. I unpack everything and then jump into bed. 

Zaterdag
Moe is het enige woord dat ik kan bedenken hoe ik me vandaag voel. Ik ben nog steeds ziekjes. Dus pak ik een hotcoldrex, een boek en een dekentje erbij. Ik had andere plannen, maar die laat ik even varen.
Tired, that’s the only word I can think of today. I’m still not well. So I drink a hotcoldrex, grabbed a book and a blanket. I did had other plans, but today, I’ll be relaxing.

Zondag
Een erg rustige dag. Vandaag slaap ik lekker uit. Ik schrijf een paar recensies en typ dit artikel. Veel meer doe ik eigenlijk niet, het weer is ook niet lekker. Het regent een beetje.
It’s a quite day today. Again sleeping in. I write a few book reviews and this weekly overview. I don’t do much actually. The weather isn’t that great either, just rain. 

Volgende week heb ik weer een nieuw weekoverzicht voor je. Voor nu: fijne week! Oh, en neem ook even een kijkje op Art by ARTy!
Next week I’ll have a new weekly overview for you. For now: I wish you a great week! Oh, and do take a look at my site Art by ARTy!
Aartie

Geef een reactie

