My life my week #41

my life my weekWat gaan de weken soms snel, nietwaar? Soms vergeet ik wat ik allemaal gedaan heb, en wanneer ik dan mijn foto’s terugkijk, denk ik ‘oh ja!’.

Maandag
Vandaag is het Dodenherdenking. In Nederland worden dan alle gevallen slachtoffers van de WOII herdacht. Maar ik hoor ook om me heen dat men eigenlijk álle slachtoffers van elke oorlog, waar dan ook, herdenkt. Voor mij gewoon een dag dat ik aan het werk ben. Voordat ik naar het werk ga, moet ik nog even de auto tanken. Aangezien ik nog niet heb ontbeten, neem ik een broodje kaas en een flesje mangosap. Vandaag is het erg rustig op de redactie. Er werken bij ons wat vrouwen met kinderen. En het is nu vakantie, dus zijn ze allemaal tegelijk op vakantie. Hoe handig. Maar ik zie ook een paar kinderen op de werkvloer. Wanneer ik vraag ‘zijn jullie de nieuwe werknemers van TV West’ antwoorden ze allebei ‘jazeker!’. Erg schattig. Omdat ik aan een stuk door werk, gaat de dag best snel. Na het werk ga ik nog even trainen. Een half uur daarna voel ik de spierpijn al opkomen. Oh jee!
Today is Memorial Day. In the Netherlands, all victims of WWII are remembered. But I someone said that we actually remember all victims of any war, anywhere. For me, today is just a day at work. Before I go to work, I’ll have to refuel the car. Since I have not had breakfast, I buy a cheese sandwich and a bottle of mango juice. Today is very quiet at the office. There’re quite a few women with children. And since it’s the children’s holiday here, they are all free. How convenient. But I also see a few children walking around. When I ask “you are the new employees of TV West they both reply with ‘yes! ‘. Very cute. Since I work continuously the day passes by fast. After work I get to train a little. Half an hour later I feel already coming up the muscle pain. Whoa!

Dinsdag
Na Dodenherdenking is het vandaag bevrijdingsdag. Vandaag wordt de vrijheid van Nederland gevierd na de bezetting van Duitsland tijdens WOII. Moet je blij zijn dat je in een land leeft waar er geen oorlog heerst? Jazeker. Denk aan de mensen in Syrie, Afrika en nog niet zo heel veel jaar geleden Afghanistan. Ik had een paar jaar geleden 2 collega’s, geen familie van elkaar, die beide met het gezin gevlucht waren uit Afghanistan. De een is via Rusland en toen Duitsland naar Nederland gekomen. De andere is via Pakistan, India en Rusland (en misschien wel nog een land) naar Nederland gekomen. Van de een was de vader een hoogleraar aan de universiteit (welke weet ik niet meer) en van de ander waren beide ouders leraren. Hoe het nu met ze gaat weet ik niet. Van de een weet ik dat hij gepromoveerd is, van de ander heb ik geen idee. Er is storm opkomst. De eerste lentestorm. Wanneer ik ’s ochtends wakker word is de lucht mooi blauw. Er zijn wel een paar wolken, maar verder niks bijzonders. Tegen 14.00 uur begint het ineens onwijs donker te worden en barst het los. Regen, onweer en bliksem. Het blijft de hele middag en avond stormachtig.
After Memorial Day, it’s Liberation Day today. Today we celebrate the freedom of the Netherlands after the occupation of Germany during WWII. Should you be glad that you live in a country where there is no war? Yes. Think of the people in Syria, Africa and not many years ago Afghanistan. A few years ago I had two colleagues, not related, who fled with both their family from Afghanistan. One came through Russia and Germany to the Netherlands. The other went through Pakistan, India and Russia (and perhaps another country) to the Netherlands. One of the fathers was a university professor ( I don’t remember which uni) and the other parents were both teachers. How they’re doing now, I don’t know. One, I know, was busy with his Ph.D, the other I have no idea. There is storm today. The first spring storm. When I woke up this morning, the sky was beautiful blue. There are a few clouds, but otherwise nothing special. At 2 p.m. it suddenly starts to get dark and then it bursts apart. Rain, thunder and lightning. It continues throughout the afternoon and evening.

Woensdag
Het is koud vandaag. Het lijkt erop alsof de storm nog niet helemaal voorbij is. Ik werk vandaag gewoon op de redactie. En omdat Jayant vandaag niet op de motor is maar met de auto, ga ik met de bus. Dat het vakantie is, is te merken. Ook bij de bushalte is het rustig. Normaal gesproken staat het om 8.00 uur helemaal vol, vandaag sta ik samen met nog één ander te wachten op de bus. Wel relax, want dan ben ik sneller op werk. Maar schijn bedriegt. Omdat de chauffeur ‘te snel’ bij een bepaalde halte is, blijft hij daar staan wachten. Dus het enige voordeel is dat je een plekje hebt om te zitten.
It’s cold today. It seems as if the storm is not yet completely over. I just have a regular day today at the office. And because Jayant went with the car today, so I got to go by bus. It’s school holiday, it shows. It’s quiet at the bus stop. Normally, at 8 a.m. it’s completely full, but today I stand almost alone at the bus stop. Relax I think, because now I’ll get faster at work. But appearances are deceiving. Because the driver arrived earlier at some stops, he stopped at a stop, waiting to be on schedule again. So, the only advantage was that you have a place to sit.

Donderdag
Vandaag komt Kirsten’s dochtertje met haar mee. Ze heet Lola en is 6 jaar. En onwijs schattig. Ze loopt overal met me mee. Ook wilt ze graag dat we samen gaan lunchen. Tijdens de lunch vraagt ze of ze met mij mee naar huis mag. Ik zeg dan tegen haar dat haar moeder dat niet zo leuk zal vinden, zegt ze tegen me ‘ah dat vindt ze vast niet erg’ haha. Na het werk ga ik door naar huis. Vandaag ben ik iets later dan normaal. Na het eten gaan we even wat spullen halen bij de Action. Jayant is het hele weekend weg, en heeft dus wat spullen nodig.
Today Kirsten brought her daughter to the office. Her name is Lola and she’s 6 years old. And the cutest. She goes everywhere with me. Also, she wants me to have lunch with her. At lunch, she asks if she can go home with me. I then told her mother will not like that so much, then she says to me, ‘ah, she won’t mind’ haha. After work I go on home. Today I’m a little later than usual. After dinner we go get some stuff in the Action. Jayant is gone all weekend, and he need some stuff.

Vrijdag
Vanochtend vroeg is Jayant weg gegaan, een motortourtje. Altijd leuk. Ikzelf heb geen motorrijbewijs. Ik vind het wel goed zo. Maar nu ik 3 dagen alleen thuis ben, moet ik wel wat verzinnen. Het plan is om naar de Ikea te gaan. Gewoon even wandelen en daar misschien wat eten. Maar dan zie ik dat er tussen Prins Clausplein en Rotterdam 15 km file staat. Eh…nee…daar ga ik dus niet vrijwillig in staan. Drie uur later staat er nog steeds file. Er schijnt een ongeluk gebeurd te zijn. Dus zet ik Netflix aan en ga dan maar de deuren van de voorraadkast schilderen. Gister kocht ik decoverf bij de Action. Ik moet zeggen dat hij het best goed doet. Je moet wel twee lagen verf aanbrengen voor een goede dekking, maar ik mag niet klagen. Ik heb geen zin om te koken dus bestel ik wat te eten bij Chef India. Hier kan ik wel hele week van eten zeg! ’s Avonds kijk ik een paar aflevering Vampire Diaries. Nooit gedacht dat ik zou blijven hangen bij de serie.
Early this morning Jayant went on this motor tour. Always fun. I myself don’t have a motorcycle license. But now I’m 3 days home alone. I have to think what to do these days. The plan is to go to Ikea. Just to make a walk through furniture and maybe have some food. But then I see there’s 15 km traffic jam. Uh… no… I am not going to stand in it voluntarily. Three hours later, still the same traffic jam. An accident seems to have happened. So I turn on Netflix and start to paint the pantry doors. Yesterday I bought deco paint in the Action. I must say it’s pretty good. I did have to apply two coats of paint for good coverage, but I can not complain. I do not feel like cooking so I order at Chef India. In the evening I watch a few episodes of Vampire Diaries. Never thought I would be stuck with the series.

Zaterdag
Ik word tegen 08.30 uur wakker, maar blijf nog even liggen. In bed check ik al mijn social media en kijk ik wat Youtube-filmpjes. Na een uurtje ga ik er toch maar uit, even klaarmaken. Want ja, ik moet wel wat eten. Ik haal croissantjes en koffie. Goeie combinatie! Wat zal ik vandaag gaan doen? Het is buiten niet zo mooi weer, harde wind en af en aan harde regen. Dus besluit ik om een patroon van een jurk over te nemen op tekenpapier. Dan kan ik dit later overtrekken op een stofje. Ik bedenk me dan dat ik ook een tutorial heb voor een rok. Ik ben daar dan de hele middag mee bezig. Gelukkig had ik nog eten van gisteren en kon ik dat eten. ’s Avonds appt mijn moeder mij dat ze in Den Haag is, bij mijn tante. Of ik ook even lang wil komen. Gelukkig woont mijn tante niet ver bij mij vandaan, dus ga ik daar een paar uur heen. We kletsen, eten cake en drinken koffie. Leuke avond zo! Zondag Dat ik drie dagen alleen thuis ben, betekent niet dat ik niks aan het huishouden heb gedaan. Gister draaide ik nog een wasje bijvoorbeeld, die ik vandaag opgehangen heb. Gelukkig was het niet gaan stinken. Dat gebeurt wanneer je je was vergeet (ik spreek uit ervaring). ’s Middags ga ik naar het centrum. Bij Paagman geeft blogger Anna Nooshin een lezing over haar eerste boek. Een businessboek.
I am awake at 8.30 a.m., but do not get out right away. In bed I check all my social media and I watch some YouTube videos. After an hour I’m going out, getting ready for the day. And because I have to eat something. I take a croissant and coffee. Good combination! What will I do today? It’s not as nice outside, strong winds and heavy rain on and off. So I decide to take on a pattern of a dress. So, when I’m ready I can make a dress. I realize then that I also have a tutorial for a skirt. I am there all afternoon making this skirt. Fortunately, I had left-over dinner from yesterday so I can eat that. In the evening my mother sent me a message that she is in The Hague, at my aunts. Asking if I want to com by. Fortunately, my aunt lives not far from me, so I’m staying a couple of hours down there. We chat, eat cake and drink coffee. Fun evening! Being home three days alone, does not mean I’ve done nothing with the household. Yesterday I did some laundry for example example, and just hang it today. Luckily it didn’t stink. That happens when you forget your laundry in the washing machine(I speak from experience). Tomorrow  afternoon I’ll go to the city center. Blogger Anna Nooshin is presenting her first book. A business book.

Zondag
De wekker gaat al om 08.00 uur. Ik zie je al denken: wie zet nou z’n wekker op zondag?? Ik dus. Alleen ging ik een beetje laat naar bed, 02.45 uur. Ik was nog tot laat aan het schrijven, laat ik zeggen typen. Rond 09.00 uur ging ik er toch maar uit. Eerst heb ik wat ontbeten en toen had ik het geniale idee om mijn kast op te ruimen. Ik heb 3 volle vuilniszakken met kleding weg gedaan. Ondertussen draai ik een wasje en voor ik het doorheb is het tijd om richting het centrum te gaan. Tijd voor de lezing. Ik ga eerst even een paar winkels in. Bij Bijou Brigitte hebben ze leuke sieraden, niet dat ik wat nodig heb. Daarna liep ik binnen bij American Bookcentre. Ik zocht een boek, en ik vond hem. Een beetje een chicklit: Little Beach Street Bakery van Jenny Colgan. Weet je wat mij trouwens opvalt, de covers van de Amerikaanse/Engelse boeken zien er altijd zo mooi uit! Het viel me al een paar jaar geleden op in Engeland, maar vandaag dacht ik er opeens weer aan. Ze zijn veel aantrekkelijker om te kopen. Twee deuren verder zit Paagman, daar is ook de lezing vandaag. Anna Nooshin, een blogger, met een boek. What’s new zou ik zeggen. Haar boek heet On Top. Ik heb het niet gekocht, dus ik had ook niks om te laten signeren. Er waren veel jonge meisjes aanwezig. Iedereen was natuurlijk nieuwsgierig hoe je binnen 4 jaar 2 miljoen bezoekers per maand trekt. De kunst is natuurlijk om zo aantrekkelijk mogelijk te schrijven. Wanneer je op een gegeven moment rond de 50.000 bezoekers per maand hebt, is het verstandig om een agency of mediabureau in te schakelen. Adverteerders gaan namelijk sneller een samenwerking aan wanneer een blogger wordt vertegenwoordigd door een agency. Soort van veiligheid? En ja, dan stromen de (advertentie)inkomsten binnen en kan je ervan leven. Een verdienmodel dat in Amerika heel normaal is, ook bij alle grote Youtubers. Het is zelf zo dat de grote Youtubers de kleine onbekende Youtubers achter de schermen vaak samenwerken. Om de zoveel tijd komt er dan een video online waarbij ze naar elkaar verwijzen, ‘pushen’. En nu heeft ze dus een boek geschreven hoe je dat dus allemaal kan bereiken, maar garantie voor succes is er natuurlijk niet.
The alarm went off at 8 a.m. I can see you think: who put his alarm clock on Sunday?? Well I do. You know the thing is, I just went to bed a little late, 2:45 a.m. I was up late writing. Around 9 a.m. I got out anyway. First I have some breakfast and then I had the brilliant idea to clean my closet. I’ve got rid three garbage bags full of clothes. Meanwhile I do some laundry and then it’s time to head towards the center. Time for the book presetation. I’m too early so I went to some other shops. At Bijou Brigitte they have nice jewelry, not that I need it. Then I walked towards American Book Centre. I was looking for a book, and I found it. A bit of a chicklit: Little Beach Street Bakery by Jenny Colgan. You know what interests me? The covers of American & English books. They always look so beautiful! It occurred to me a few years ago in England, but today I was thinking about it when I saw the books. They are much more attractive to buy. Two doors is further is de bookstore Paagman, where the presentation is held. Anna Nooshin, a blogger, with a book now. What’s new, I would say. Her book is called On Top. I did not buy it, so I had nothing to be signed. There were quiet a few young girls present. Everyone was curious how to draw 2 million visitors per month to your website within 4 years. The trick of course is to write as attractive as possible. When you have around 50,000 visitors per month, it is wise to engage with an agency or media agency. Advertisers are more likely to collaborate with a blogger he/she is represented by an agency. Kind of security? And yes, the streams (advertising) revenue and you can live on it. A revenue model that is quite normal in America, even with all the big Youtubers. It is even known that large Youtubers often collaborate with small unknown Youtubers behind the scenes. Every now and then a video is put online in which they refer to each other, ‘push’. And so now she has written a book how you can achieve this all, but there’s no guarantee(obviously).

Heb jij ook een leuke week gehad? Voor nu wens ik je een fijne week!
Did you also had a good week? For now: have a great week!

Aartie

Geef een reactie

