My life my week #42

WeekoverzichtHet was afgelopen week een raar druk weekje. Ik werkte op andere dagen, feestjes, henna, alles in een korte week.

Maandag
Vandaag werk ik een ochtend thuis. Omdat ik nog wat redactionele besprekingen heb op dinsdag, wat normaal mijn vrije dag is, werk ik dus dinsdags op de redactie. Ik probeer een nieuwe stijl henna uit: lace mehndi. Een hele andere stijl maar wel erg leuk om te doen.
This morning I’m working at home. Not all day. Because I’ve an editorial meeting on Tuesday, I’ll be working tomorrow. For the rest of the day I’m practising this new henna design: lace mehndi. A totally different style, but so fun to do.

Dinsdag
Het is raar om op dinsdag te gaan werken terwijl ik eigenlijk vrij ben. Dinsdag is een drukke dag op de vloer. Bijna alle pc’s zijn bezet, gelukkig heb ik mijn eigen bureau. Een van mijn collega’s is jarig en trakteert ‘zoenen’. Die heb ik echt lang niet gegeten en het was daarom dus extra lekker. Het is vandaag een lange dag. Na wat besprekingen komen nog op het laatste moment nog wijziging binnen. Daardoor ben ik pas 18.30 uur thuis. En moe. Morgen maar weer een dag? It’s weird to go to work on Tuesday while it’s normally my day off. Tuesday is a busy day on the floor. Almost all computers are occupied, fortunately I have my own desk. It’s one of my colleagues birthday and she treats ‘kisses’. That’s something I really haven’t eaten in quite a while. I think in English they call them ‘mellow’s’. Today is a long day. After some meetings, I get these huge pile of information I have to process.. Therefore, I’m got home at 6.30 p.m. And was tired. But tomorrow is another day!

Woensdag
Ik had gehoopt vrij te zijn vandaag, maar doordat ik veel moet doorvoeren werk ik vandaag gewoon de hele dag op de redactie. De dag gaat snel voorbij. En het is mooi weer! Na het werk hebben we een BBQ bij een van Jayant’s neefjes. Dus daar gaan we heen. Gelukkig schijnt de zon nog, maar tegen de avond wordt het al best fris. Dus verplaatsen we naar binnen. Het is een gezellige avond en we gaan pas tegen 01.00 uur naar huis. Gelukkig is het morgen Hemelvaartsdag, dus lekker vrij!
I had hoped to be free today, but because I need to make a lot of changes at my work, I was all day at the office. The day passes by quickly. And the weather is nice! After work, we have a BBQ at one of Jayant’s nephews. So, we went there. Fortunately, the sun shines, but in the evening it’s already pretty cool. So we move inside. It was a pleasant evening and we went home at 1 a.m.. Fortunately tomorrow is a national holiday, lucky us!

Donderdag
Oh wat gaat het opstaan moeilijk! Vandaag hoef ik niet te werken, dus ben ik een beetje huishoudelijke taken aan het doen. Je kent het wel: afstoffen, vegen en al dat soort gein. Jayant heeft zin in pizza, dus bestellen we pizza: een zelf samengestelde met champignons, mozarella, mais, ananas en kalkoen. En de ander was Buffalo Chicken.
Oh, getting up is so hard! Luckily, I do not have to go to work today, so I do a little household chores. You know the drill: dusting, sweeping and all that kind of jokes. Jayant feel like eating pizza, so we ordered pizza: I, a self-assembled one with mushrooms, mozzarella, corn, pineapple and turkey. And Jayant choose Buffalo Chicken. Weekoverzicht 2 Vrijdag
Vandaag heb ik dus een opnamedag. Ook deze week is Kirsten’s dochtertje, Lola, is weer van de partij. Ik krijg van haar Dribbel in mijn handen geduwd met de opdracht: jij moet voor hem zorgen. Dus daar ging Dribbel meer naar de regie. Het was een beetje chaotisch, na ons werd namelijk nog een andere programma opgenomen. Na de opnames gaf ik Dribbel terug aan Lola en ging ik snel naar de redactie om het werk af te maken. Ik was nog best moe van eergisteren, dus toen ik thuis kwam ben ik eerst even gaan liggen. Want vanavond hebben we weer een feestje. Mijn schoonzusje wordt 25. Later op de avond wordt zij met een smoes weg gelokt, want er staat haar namelijk een verassing te wachten: ze wordt ten huwelijk gevraagd! En de familie mag een handje meehelpen. Hoe leuk!
So today I have the broadcast recordings. Kirsten’s daughter, Lola, is here again and back in action. She gives me her little doggy ‘Dribble’ and assigned me: you must take care of him. So, Dribble went everywhere with me. It was a bit chaotic today, after us was the recording of another program. After the recordings, I gave Dribble back to Lola and I went quickly to finish my work. I was still tired from the day before yesterday, so when I got home I first lie down. Because tonight we have a party. My sister-in-law is turning 25. Later in the evening she’s lured away with an excuse, because there is a surprise waiting for her: a marriage proposal! How cute!

Zaterdag
Het was gister weer laat geworden, dus vandaag slaap ik lekker uit. Veel doe ik eigenlijk niet. Ik ben wat blogposts aan het schrijven, surf een beetje op internet én ’s avonds ben ik aan de slag gegaan met henna. Want oefenen is zó belangrijk. Ik zet mijn laptop aan, maak een lekkere latte macchiato en ga aan de slag met mijn oefenhand.
It was getting late again yesterday, so today I sleep out. I actually do not do much. I’m writing some blog posts, surf a bit on the Internet and in the evening I went practicing with henna. Because practicing your skills is so important. I take my laptop, make a delicious latte macchiato and go to work on my learning hand.

Zondag
Vandaag sta ik vroeg op. Om 08.00 uur gaat al mijn wekker. De reden: Rishmie (Jayant’s nichtje) en ik gaan samen een rondje Zuiderpark rennen. Nu heb ik al een paar weken niks gedaan, dus dat is afwachten. We hebben om 09.30 uur afgesproken. Het rennen gaat best goed. Natuurlijk stoppen we een paar keer, maar dat is niet erg. Het wordt wel merkbaar drukker in het park. Tegen 11.45 uur ben ik thuis. Daarna doe ik snel wat boodschappen en daarna spring ik onder de douche. Nu voel ik hoe moe ik ben. Ik plof met een kop thee op de bank. Daarna maak ik deze post af. Verder ben ik niet veel van plan vandaag. Ik doe het rustig aan. Morgen weer een dag!
Today I get up early. At 8 a.m. my alarm clock went off. The reason: Rishmie (Jayant’s cousin) and I go run a lap in Zuiderpark, a park near my house. Now, I haven’t done anything for a few weeks, so let’s wait and see what will happen. We agreed to meet at 9.30 a.m. The run went pretty good. Of course, we stop a couple of times, but hey that’s okay. It becomes noticeably busier in the park when we leave . At 11.45 a.m. I reached home. I quickly do some shopping and then I jump in the shower. I now feel how tired I am. I settle on the couch with a cup of tea. Then I finish this post. Furthermore, I’ve not much planned today. I take it easy. 

Hoe was jouw week? Ik hoop dat hij leuk was!
How was your week? I hope you had a great one!

Aartie

Geef een reactie

