My life my week #44

collage wk22De week begon al goed, een vrije maandag! Wie wil dat nu niet??
The week started off great with a day off on Monday! Who isn’t in for that??

Maandag
Is het zondag…oh nee, het is maandag. 2e Pinksterdag. Dus lekker een dag vrij. ’s Ochtend typ ik als eerst nog een blogartikel. Daarna ga ik sporten. Het is leg day… Even een half uur hard bikkelen. Oh en wat was het weer zwaar. Na het sporten kom ik even bij met een kom yoghurt met ananas en blauwe bessen. De ananas is heerlijk zoet. Voor een zoetekauw als ik, is dit een goede vervanger, vind ik zelf.
Is it Sunday…oh no, it’s Monday. It’s a national holiday. That means: a day off. In the morning I write some blogposts. After that I’m off for my training session. It’s leg day…let workout hard for this half hour. Oh my, it was so hard. After my workout I sat with a bowl of Greek yoghurt, with blue berries and pineapple. Which is really sweet. And is a good replacement for a sweet tooth like me.  

Dinsdag
Anders dan normaal, werk ik vandaag. Het is een beetje druk. Ik moet de cameraman al vroeg op pad sturen, dus dat betekent dat ik vroeg op de morgen al straten en wegwerkzaamheden bekeken en gekozen moet hebben.
Different than usual, I’m at the office today. It’s quite busy. I have to send the cameraman off early, to fetch me some clips. That means I have to make a selections of places as soon as possible. 

Woensdag
Weer een dag op de redactie. Vandaag hebben we ook een vergadering over de komende bezuinigingen bij alle regionale omroepen. Misschien heb je het wel gelezen of gehoord. Per 2017 moeten de regionalen in totaal 17 miljoen euro bezuinigen. Dat is nogal wat. Natuurlijk wisten wij dit al een tijd, maar vandaag werd het plan aan ons gepresenteerd. Wordt je wel stil van. Later komt er een onwijs drukke klas langs over de redactie. Sommige van ze zijn zo druk dat een stukje decor naar beneden komt. Gelukkig zijn er twee collega’s die die geroepen voelen het doek weer op te hangen.
Again a day at the office. There is this huge meeting today about the upcoming cuts in all regional broadcasters. Perhaps you have read or heard about it. By 2017, alle the regional broadcasters have to cut 17 million euros. That is quite something. Of course we knew this for a while, but today the plan was presented to us. It make you go silent. Later that day there’s a classroom visiting us. They’re quite loud. Some of them are so busy with each other that a piece of decor comes down. Fortunately, there are two colleagues who hang try to hang it back.

Donderdag
We hebben afgelopen donderdagen veel mensen op bezoek gehad. Vandaag krijgen we een klas van 30 leerlingen op bezoek. Gelukkig zijn ze allemaal nieuwsgierig en kunnen we leuk wat uitleggen. We lopen een klein beetje uit maar dat is niet erg. Dan maar wat later sporten. Tegen 15.00 uur ga ik dan eindelijk richting de sportschool. Een stukje van de trambaan is open gebroken en de tram gaat er met een slakkengang overheen. Het is wel eng, want erg stabiel lijkt het spoor niet. Jayant is vandaag uiteten met collega’s, dus hoef ik ook niet te koken. Na het sporten ga ik even snel wat eten bij Julia’s Pasta, ik koos voor ravioli met pesto kip. Heerlijk!
We’ve had a lot of visitor the last couple of Thursdays. And today we’ve a class of 30 children visiting us. Luckily, they’re pretty curious and we love to explain things. We run out a little, but that’s ok. It’s 3 p.m. when I finally get to go to the gym. A little piece of the tram rails is broken up. So the tram is going at a snail pace over it. It doesn’t seem very safe though. Jayant is not at home early, that means I don’t have to cook. After the gym I went to Julia’s Pasta and bought myself soms ravioli with chicken in pesto sauce. Delicious!

Vrijdag
Eindelijk een dag vrij weer! Klinkt luxe, maar ik heb zóveel te doen. Vandaag verwacht ik ook twee pakketje. Een van Body en Fit en de ander een oogschaduw pallet via een blogsale. Ben benieuwd! Op de track & trace staat dat het pakketje tussen 19.30 uur en 21.30 uur wordt geleverd. Uiteindelijk zijn ze al tegen 16.00 uur bezorgd. Gelukkig was ik net op tijd thuis van boodschappen halen.
Finally a day off again! Sounds fancy, but I have to do so much at home. I expect two parcels today. One from Body and Fit and the other is an eyeshadow pallet bought trough a blog sale. The track & trace states that the packet will be delivered between 7.30 p.m. and 9:30 p.m. Eventually they’re already delivered at 4 p.m. Luckily, I was home just in time.

Zaterdag
Ik stond alweer vroeg op. Het is een mooie dag. Er stond regen op het menu, maar het werd zon. Jayant wilde naar de Tong Tong Fair op het Malieveld, dus zijn we laat in de middag daar naartoe gegaan. We hebben rondgewandeld en er lekker gegeten. Tegen de tijd dat we naar huis gingen was het nog steeds mooi weer.
I got up early. It’s a beautiful day. There was rain on the menu, but we’ve got served sunshine. Jayant wanted to go to the Tong Tong Fair(an Indonesian festival) at Malieveld, so we went there late in the afternoon. We walked around and had some good food. By the time we went home the weather was still nice.

Zondag
Vandaag werd ik laat wakker, zo rond 10.00 uur. Ik zou eigenlijk om 10.30 gaan bootcampen, maar daar was ik te moe voor. Ik ken mezelf, als ik ga haasten dan gaat alles mis. Dus dan maar niet. Ik doe wat wasjes, strijkwerk, ik lees wat, en dan is de dag weer zo om.
Today I woke up late, around 10 a.m. I actually had to go bootcamping at 10.30, but I was too tired. And I know myself, if I’m going to hurry then everything will go wrong. I do what washing, ironing, I read, and then the day is about to pass.

Misschien is het je opgevallen dat dit weekoverzicht kort is. Dat komt door mijn moeheid. Waardoor ik vandaag (zondag) niet echt in staat ben om lekker lang door te schrijven. Volgende week zal ik wat meer mijn best doen! Voor wens ik je een fijne week!
Maybe you’d noticed the shortness of my weekly overview. It’s because I’m so tired today (Sunday). I’ll try my best next week! For now I wish you a happy and great week!

Aartie

Geef een reactie

