My life my week #45

De eerste week van juni zit er alweer op! We zijn op de helft van het jaar. Overal hoor ik om me heen: goh, wat gaat dat snel, hè? Ja, dat is wel zo. Laten we snel gaan kijken hoe mijn week eruit zag.

collage wk 24

Maandag
Een nieuwe week, met nieuwe kansen. Ik was in de veronderstelling dat ik vanaf vandaag een nieuw plekje op de redactie zou hebben. Maar helaas, toen ik vanochtend aankwam was mijn pc en bureau nog geen millimeter verschoven. Dus zat ik vandaag nog de hele dag op mijn oude plek. Het werk ging ook moeizaam. Soms zijn er niet zoveel werkzaamheden en dan is het een crime om mijn planning vol te krijgen. Maar het is uiteindelijk wel gelukt! Het is al bijna 17.30 uur wanneer ik klaar ben om naar huis te gaan. Het was een lange dag vandaag.

Dinsdag
Vandaag ben ik een dag thuis. Ik ben niet lekker en ga dus ook niet trainen. Is maar goed ook, want het waait toch een potje hard! Beneden bij ons voor staat de scooter van de onderbuurjongen, en elke keer valt dus zijn scooter om. Hij heeft ‘m net twee dagen weer rechtop gezet en voila, hij valt weer om. Die scooter kan ook niks hebben. Ik haal even tussen de harde windvlagen wat boodschappen en ben blij wanneer ik weer binnen zit. Ik heb besloten vandaag maar vroeg naar bed te gaan.

Woensdag
Ooooh man man man, weet je wat het nadeel is wanneer je boven- zij- en onderburen hebt? Geluidsoverlast. Vanaf 02.30 uur tot letterlijk 07.00 uur ’s ochtends was iemand klassiek muziek aan het afspelen. Telkens maar weer hetzelfde nummer. Half 6 ben ik er toen maar uit gegaan, want slapen lukte niet meer. Mijn dag op de redactie verliep best snel, aangezien ik er vroeg was. Dus tegen 14.00 uur besloot ik naar huis te gaan. Maar eerst even langs de kapper. Er moet gewoon een klein stukje eraf. Wanneer ik thuis kom is het heerlijk stil. Dus heb ik het geniale idee om even 2 uurtjes slaap mee te pakken. Maar na een uur wordt ik weer wakker door….klassiek muziek. Ik ben erachter gekomen, het was een gokje, dat het mijn bovenbuur is. Jayant komt net thuis wanneer het weer aan de gang was. Dus hij gaat meteen door naar boven. En ja, het is de bovenbuurman, want de muziek gaat meteen tien tonen lager. Nu hopen dat hij dat vanavond ook zo houdt.

Donderdag
Oh wat heb ik heerlijk geslapen! Ein-de-lijk géén muziek midden in de nacht! Heerlijk! Ik kon bijna niet opstaan, zo lekker sliep ik. Waarschijnlijk moet ik nog flink wat slaap inhalen. De dag begint dus al goed. Goed geslapen en de zon schijnt. De ochtend breng ik weer door in de regie. Zoals elke donderdagochtend eigenlijk. Na het werk ga ik naar huis, even bijkomen.

Vrijdag
Ik moet al vroeg uit de veren. Tussen 08.00 en 10.00 uur komt namelijk iemand even langs om mijn kraan in de badkamer te maken. De koudwaterkraan gaat al een tijdje niet open, en dat is niet lekker douchen kan ik je vertellen. Dus zodra deze gemaakt is kan ik weer normaal mijn haar wassen. Het is al twee dagen lekker warm. Maar ik krijg zo een berichtje op mijn mobiel, dat er code oranje is afgegeven. Het schijnt later te gaan stormen en hagelen. In de avond gaan we naar de verjaardag van een nichtje. Ik stap uit de auto en merk dan pas op dat ik haar cadeau thuis op de kast ben vergeten. Dat krijg je ervan als én aan het praten bent én tegelijk je schoenen en jas aan het aantrekken bent én nog instructies aan het geven bent. Ja, dan vergeet ik wel wat. Dus Rishmie, je cadeau krijg je snel!

Zaterdag
De storm van gisteren viel reuze mee! Niks aan de hand. Behalve wat regen en bliksem. ’s Ochtends appt mijn tante mij dat ze wilt barbequen. Gezellig! Maar eerst ga ik met mijn moeder de stad in. We lunchen wat bij Marks & Spencer. Ik bestel een medium cappuccino en krijg een enorme kop koffie! Zo kom ik de dag wel door. We wandelen een paar winkels in en uit. Het valt me op dat het niet super druk is in het centrum. Dat is wel lekker. Ik zie ook erg mooie Dior schoentjes. Een beetje buiten mijn budget, maar staren mag altijd. Eigenlijk zou ik vandaag niets doen, omdat ik morgen al ga sporten. Vorige week had ik me al verslapen en dat wil ik dit keer niet hebben. Vanavond doe ik het maar lekker rustig aan bij de bbq.

Zondag
Weer een vroege dag. Ik ben 08.30 uur uit bed gesprongen. Zo kan ik me rustig klaarmaken voor het sporten. Even lekker een rondje rennen en wat bootcamp-oefeningen er tegenaan gooien. Goeie combi! De rest van de dag doe ik wat huishoudelijk werk aangezien ik het komende week een beetje druk krijg. Wij hebben een balkon. Dit is al het 2e jaar dat er duiven op een nest zitten. Super irritant want mijn slaapkamer grenst aan het balkon. Dus je hoort ze echt continue. En een troep dat ze maken, niet te beschrijven. Helemaal wanneer ze kuikens hebben. Een paar weken geleden was die heftige storm. Daarna heb ik ze niet meer gezien of gehoord. Tijdens het schoonmaken kwam ik dus 2 kleine dode kuikens tegen. Ik schat dat ze ongeveer iets minder dan 10cm waren. Heel zielig, maar ik gooide alles in een grote zak en die belandde in de container. Wat een karwei om dat alles opruimen. Hopelijk blijft het schoon en kan ik weer lekker op balkon zitten.

Mijn week was weer leuk! Deze week heb ik het redelijk druk. Ik heb wat afspraken staan en een feestje. Dus goed plannen is belangrijk.

Heb jij een leuke week gehad?

Aartie

Geef een reactie

