My life my week #46

Het is bijna zomer! Afgelopen week zaten een paar lekkere zomerse dagen tussen. Vooral donderdag en vrijdag was het erg heet. Voor mij ook een drukke week weer.
It’s almost summer! Last week was a week with some nice summery days in it. Especially Thursday and Friday were very hot. For me it was a busy week.

Weekoverzicht

Maandag
De redactie is voor een gedeelte opnieuw ingericht. Maar ik zit nu nog op mijn oude plekje. Alleen nu met uitzicht op een planbord. Het lijkt voor mijn gevoel een lange dag. En misschien is dat wel zo want ik ben tegen 18.30 uur thuis.
A part of the editorial office was being rearranged. But I’m still at my old spot. But now facing this plannig whiteboard. It seems to be a long day, sometimes you feel that way. It’s almost 6.30 p.m. when I finally reach home. 

Dinsdag
Ik ga vroeg uit bed, want de training staat op de planning. Alleen zodra ik wakker word merk ik het al. Mijn hele linkerschouder zit zó vast, dat ik niet eens normaal mijn nek kan draaien. Ik heb er al ruim een week last van. En ik weet heel goed hoe dat kan komen: het sjouwen van tassen. Ik ‘draag’ mijn tas namelijk aan de linkerkant. En ik overdrijf niet als ik zeg dat mijn tas ongeveer 3 kilo weegt. Ik heb namelijk een Michael Kors tas en de van die gouden kettingen als hengsels. Nu zijn die toch een potje zwaar. En ik denk werkelijk waar dat daar de pijn van in mijn nek en schouder vandaan komt. Dus geen sportdag vandaag. Later op de dag krijg ik een bericht dat mijn spullen op de redactie worden verplaatst naar mijn nieuwe plek! Jeej!
I’m getting up early today, because it’s my ‘sportsday’. But as soon as wake up I can feel pain! My whole left shoulder is really painful today. I can’t even turn my neck properly. And it’s hurting me for the whole last week. I’m pretty sure how and why it’s been hurting: it’s because I’m carrying my bag on my left arm/shoulder. I’m not exaggerating when I tell you my bag weighs probably around 3 kilo’s. I’ve got this Michael Kors bag which has golden chain handles. And they’re really heavy! So I think this is the cause of my pain. I later get a message that my stuff is being moved to my new desk! Hurray!

Woensdag
Gister kreeg ik laat op de dag nog een telefoontje van een van mijn collega’s. De informatie van de uitzendingen van donderdag en vrijdag klopt niet meer. Dus dat betekent dat de uitzendingen uit de uitzendschema’s moeten. Dus moet ik twee extra uitzendingen inhoudelijk produceren. Gelukkig verloopt het allemaal heel goed en kan ik vandaag op tijd naar huis. Ik ga wel vroeg naar bed, want ik ben toch een potje moe.
I got a phonecall yesterday evening from one of my collegues. The information in the Thursday and Friday broadcasting isn’t correct anymore. That means, both the episodes need to be taken out of the broadcasting schedule. And I have to produce two whole new episodes in just 1 day. Luckily, everything is going great and I can leave on time. I go to bed early, because I’m so tired.

Donderdag
Met moeite kom ik mijn bed uit. Zo moe ben ik. Maar ik moet wel, want ik heb een hele ochtend studio op de planning staan. Het opnemen van de extra uitzendingen loopt vlotjes, omdat we vandaag een super team hebben. We zijn 12.01 uur klaar, een uur langer dan normaal. Maar dat geeft niet, daar had ik al rekening mee gehouden. Na de opnames maak ik de laatste redactionele dingen af en ga dan snel naar huis. Ik koop wat kip bij de poelier, ga snel naar huis, en maakt wat eten klaar voor Jayant. Daarna ga ik zelf omkleden want ik moet weer terug naar werk. Maar nu voor een netwerkborrel: de haringparty. Dus make-up op, rokje aan, bloesje aan, hakjes aan en gaan! En gaan!
It took me quite some effort to get out of bed. But I had to, because I’ve got a whole morning planned in the studio. Recording the extra episodes goes well. We’ve got a super team today. We finish at 12.01 p.m., a whole hour later, but it’s ok. I calculated that. After the recording I finished most of the editorial work en went home. I bought some chicken, went home and made Jayant some food. After that I had to hurry, I needed to change for this social meeting at work. So I put on a skirt, make up and high heels and went back!

Vrijdag
Vandaag ga ik naar mijn moeder voor het weekend. Maar eerst moet ik nog een pakket op de post doen, afwassen en dan kan ik gaan. Ik wil een beetje vroeg vertrekken want het wordt vandaag tegen de 30 graden. En mijn auto heeft geen airco. Dus als ik niet op tijd vertrek dan is het een sauna in mijn auto. Ik kocht een flesje water met citroen en mint, getver, wat is deze vies, Met banaan als nasmaak. Eenmaal in Lelystad, gaan we eerst boodschappen halen en daarna even naar het centrum in Almere. De Mango heeft namelijk uitverkoop op alles. Minstens 50% korting. Ik koop een paar leuke broeken en truitjes. De rest van de dag doe ik niet veel.
I’m going to my mom’s place for the weekend. But first I have to post a package, do the dishes and then I can leave. I want to leave a bit early, it’s going to be 30 degrees today. And my car doesn’t have ac. So if I’m not leaving on time, my car will be like a sauna, that hot. Once I arrive in Lelystad, we first go grocery shopping. After that, we went to Almere, to Mango. They’ve got everything on sale, 50% discount. I’ve got some nice stuff. I’m not doing anything much for the rest of the day.

Zaterdag
Vandaag heb ik afgesproken met Amanda, een vriendin uit mijn tijd toen ik nog thuis woonde. We zouden eerst gaan high tea-en in Lelystad, maar het tentje bleek niet op een leuke plek te zitten dus hadden we gister besloten om naar Harderwijk te gaan. Het is daar een feestdag, Aaltjesdag. Een soort van Vlaggetjesdag in Den Haag. We hebben lekker geluncht, en hebben nog even door het centrum gelopen. We hadden geluk met het weer. Toen we aankwamen regende het keihard, maar het klaarde al snel op en werd uiteindelijk best warm.
I’ve got a dat with my friend Amanda, she’s a friend from the time I when used to live at my parental home. The plan was to have a high tea, but the place wasn’t that spectacular so we decided to go to Harderwijk.  A small village half an hour away. It’s a festive day here, Aaltjesdag, which I loosely translate as eel day. It’s all about fish here. We’ve had a nice big lunch. And we got lucky with the weather to. When we came it was raining but after we ate, the sun came and it was pretty warm.     

Zondag
Ik moet vandaag al vroeg mijn bed uit. Om 10.00 uur vertrek ik namelijk naar de mandir (Hindoetempel). Er is een gezamenlijke lezing uit de Ramayan. Het boek dat het verhaal vertelt van de Hindoegod Ram. Tussendoor help ik in de keuken, er wordt namelijk ook eten klaar gemaakt voor de gasten. Het is een lange dag. Tegen 18.00 uur ben ik dan eindelijk thuis. Helemaal bekaf.
I’ve got get out of bed very early. I have to leave at 10 a.m. towards the mandir, a Hindu temple. We’re going to read a chapter from the Ramayan. The book about the story of the Hindu god Ram. In between, I’m helping in the kitchen, packing food for the other visitors. It’s a long day. I’m back at home at 6 p.m. I’m so tired. 

Het was weer een drukke week voor mij. Deze week heb ik ook weer leuke dingen op mijn schema staan. Maar daarover vertel ik volgende week!
It’s been a busy week for me. This week is also filled with some exciting things. But I’ll tell you more about it next week!

Aartie

Geef een reactie

