My life my week #49

collage wk 27

Vandaag komt mijn overzicht wat later online dan normaal. Ik was gister veel te druk bezig met andere dingen dat het bloggen er gewoon bij in schoot. Dus let’s begin!
I’m a bit later with publishing today’s blogpost. Yesterday, I was too busy to write down something. So, let’s start!

Maandag
Het was weer een gewone dag op de redactie. Geen bijzonderheden. Sinds kort zit ik bij het Zangamkoor. En dat maakt mijn maandag erg lang. Dus wanneer ik thuis kom, eet ik snel wat en ga er dan weer vandoor. Gelukkig is het wel mooi weer!
It’s been quite a normal day at the office, nothing special happening here. I joined the Zangam choir. And this makes my monday extra long. Once I reach home, I ate my diner and rushing to get to singing practice. Luckily, the weather is very nice. 

Dinsdag
Warmte alert! Stijgende temperaturen, een hitteplan en vooral nog meer warmte. Wat maakt de warmte je toch zo moe. Ik hang mijn was buiten op en binnen no time is het droog. Lekker makkelijk. De rest van de dag ben ik bezig met huishouden en voor ik het weet is de dag weer voorbij. Alleen de hitte nog niet.
It’s sooo hot! Rising temperatures, a national ‘heat plan’, and more hotness out there. The warmth is making me so tired. I let my laundry dry outside. And it dries very quickly. I’m busy with some more household chores and the day passes by quick.

Woensdag
Het is nog steeds zo warm. Gelukkig zit ik binnen en is het hier lekker koel. Maar het is wel erg warm. Vandaag is ook de persconferentie over de mogelijke oorzaak van de dood van Mitch. Hierna is heel Den Haag ‘overstuur’. Het is nogal wat. Gelukkig houd ik m’n hoofd koel, dankzij een ijsje. Wanneer ik thuis kom zie ik dat mijn hamstertje het ook warm heeft. Arm beestje. 32 graden is voor niemand goed.
It’s still quite hot outside. Luckily, I’m inside where it’s cool. Today is the pressconference about the death of Mitch. Whole The Hague turned crazy. I’m keeping my head cool, with ice! When arriving home, I’m finding my hamster totally worn out. He’s feeling hot, I can tell. Poor thing. I guess 32 degrees isn’t doing anyone justice. 

Donderdag
’s Ochtends heb ik als eerst de opnames van het Verkeersjournaal. Maar het leuke komt ’s middags. Elk jaar spreken 2 oud klasgenoten en ik met elkaar af. Gewoon om te weten waar we nu staan. Nu hebben we elkaar door omstandigheden al een paar jaar niet gezien. Dus ik heb er wel zin in! We hebben afgesproken in Utrecht, lekker centraal. Mark komt uit ’t Harde en Lynette uit Amsterdam. Wat was het leuk om elkaar weer na zo lang te zien. We hebben flink wat bijgepraat en herinneringen opgehaald. Het moment dat we weer terug liepen naar het station barstte het buiten los. Regen, regen en nog eens regen. Gelukkig was het weer droog toen ik eenmaal in Den Haag aankwam.
The first thing I have to do, are the recordings. But the fun part of the day starts in the afternoon. Each year 2 old classmates and me meet up in Utrecht. We haven’t seen each other for quite some year, due to circumstances. Mark comes from ’t Harde, Lynette is from Amsterdam and I’m from The Hague. So Utrecht is pretty central for us. It was really nice to meet up. We’ve been chatting a lot. By the time we walked up central station it began to rain like crazy. Rain, rain and more rain it was. Luckily, it stopped when I reached The Hague. 

Vrijdag
Mijn vrijdag startte met een webinar: hoe maak je goede (vakantie)foto’s. Ik leerde waar je op moet letten wanneer je ‘de perfecte’ foto wilt maken. ’s Middags maakte ik henna cones. Gisteravond laat maakte ik nog verse henna. Die moet minimaal 10 uur staan voor de juiste kleurontwikkeling. Daarna kan je je cones ermee volstoppen.Later op de avond kwam Wandana langs. Morgen hebben we namelijk een hennaklus.
My Friday started with a webinar: how to shoot the best (holiday) picture. I learned what to look for when creating the picture. In the afternoon I made some henna cones. I already made the paste yesterday evening. That has to rest for a minimum of 10 hours. That’s for the dye release. After that you can cone it up. Later that evening Wandana showed up. We’ve got a henna gig tomorrow. 

Zaterdag
Het is nog steeds zó warm! We doen ’s ochtends niet veel. In de middag gaan we naar ons henna opdracht. Een kinderfeestje!
It’s still so hot outside. We’re not doing much in the morning. In the afternoon we’re heading towards our henna gig. A birthday party! 

Zondag
‘Wat gaan we vandaag doen?’ dat is de vraag die we elkaar stellen. Het plan is om naar De Bogaard te gaan. Maar dan besluiten we dat we naar een India beurs willen, en een snuffelbeurs. We zijn als eerst naar de India beurs geweest. Die wordt best wel vaak gehouden. Het is eigenlijk meer een kledingbazaar. Met oude modellen. Ik was er een paar jaar eerder geweest, en vandaag zag ik weer dezelfde modellen. Wat een troep. We zijn niet lang gebleven. De snuffelmarkt hebben we overgeslagen en zijn meteen door gegaan naar de Bogaard. Daar hebben we even gewinkeld, en lekkere tosti gegeten.
‘What are we doing today?’ is the main question. We plan going shopping in De Bogaard. But then we decide to go to some India Bazar. It’s been held very often, but I don’t go there because they’ve got old styles. I went there a couple of years ago, and I saw the same models today. What rubbish. So we went to the city. We shopped and ate some really delicious grilled cheese!

Dit was mijn weekoverzicht voor dit keer. Ik hoop dat jij ook een leuke week hebt gehad!
So, this is my weekly overview. I hope you’ve had a nice week too!

Aartie

Geef een reactie

