My life my week #51

weekoverzicht

Het is voor velen al zomervakantie en dat is te merken. De snelweg is lekker rustig en ook in de bus kan ik gewoon zitten waar ik wil. Dit is ook de laatste week van het Verkeersjournaal. Na deze week heb ik 3 weken zomerstop.

Maandag
Dat het vakantie is, is ook zeker te merken op de redactie. Het is erg rustig. Ik zoek alle komende werkzaamheden bij elkaar. Aan de hand van die teksten schrijf ik dan weer teksten die voor de kijker heel begrijpelijk zijn. Want weet jij(zonder te googelen) wat een ‘kunstwerk’ is? Ik gok van niet. Vandaag is ook de laatste oefendag van het Zangamkoor. Ook zij hebben een zomerstop. We doorlopen de tekst van het opera stuk. Als afsluiter hebben een aantal wat hapjes meegenomen. Na de zomer wordt het hard oefenen met het Dario Fo koor.

Dinsdag
Na lange tijd ga ik weer naar de kapper. Er gaat een stuk vanaf en ik laat het kleuren. Dit heb ik geloof ik al meer dan 5 jaar niet gedaan. Dus het is spannend hoe het zal uitpakken. Gelukkig hoef ik mijn haar niet te ontkleuren. Daar gaat je haar zo dood van. Ik laat mijn haar niet helemaal kleuren, maar alleen wat plukken. Wanneer ik thuiskom vind ik het tijd om mijn boekenkast een beetje op te ruimen. Ik ben al 8 jaar afgestudeerd, maar ik heb nog steeds oude schoolboeken in mijn kast. Ken je dat? Of heb jij alles meteen weggegooid? Weggooien vind ik zonde. Veel van mijn studieboeken had ik verkocht maar dit laatste beetje was nog over. Tot ik weet wat ik ermee moet, stop ik ze weg in dozen en gaan ze de kelder in.

Woensdag
Vandaag is het best saai. Ik maak alle verkeerskaarten. Maar omdat ik niet helemaal lekker ben ga ik eerder naar huis. Eenmaal thuis, maak ik het mezelf comfortabel op de bank en val in slaap. Wanneer ik wakker word kook ik wat en eet ik meteen. Vandaag maar vroeg naar bed.

Donderdag
Vandaag zijn de een na laatste opnames voordat ik de zomerstop in ga. Ik moet wel, want tegelijkertijd is ook de bouwvak, dus er zullen heel weinig wegwerkzaamheden zijn. Tegen eind augustus komt alles weer op gang. Mijn collega Kirsten en ik praten regelmatig over gezond eten. Vandaag hadden we het over zelf gemaakte loempia’s. Niet die loempia’s die je moet frituren, nee ik heb het over die met de rijstvellen. Je kan ze zowel koud als warm eten. Dus besloot ik deze vandaag te maken. Toevallig hadden Wandana en ik het hier 2 weken geleden ook al over. In de supermarkt haalde ik al mijn ingrediënten. Rijstpapier, taugé, kip, witte kool, wortels en hoisin saus. Ik wokte alles bij elkaar en vulde daarmee de loempiavel. Je rolt het op en het kan meteen door naar je mond. Heerlijk!

Vrijdag
Mijn vrije dag vandaag. Nou vrij…ik werk vandaag aan een blogpost over het India Dans Festival. De komende tijd zal ik zo nu en dan een post plaatsen over het India Dans Festival. ’s Middags moet ik nog wel even officieel iets voor TV West doen, namelijk naar de persbijeenkomst van het Milan Summer Festival. Er worden praktische zaken besproken. Mijn collega’s en ik maken een sfeerverslag, dus ja dan is zo een bijeenkomst wel handig. Later deze week plaats ik nog een blogpost over het festival.

Zaterdag
Voor mij echt een relaxdag. Ik heb besloten om een Vampire Diaries marathon te houden. Ik moet nog maar 5 afleveringen tot ik door het laatste seizoen ben. Zolang voor de tv zitten lukt niet. Ik maak tussendoor ook nog een Surinaamse taart. Niet een met slagroom of marsepein en fondant, maar een deegtaart fiadoe. Met de smaak van kaneel en rumrozijnen. Ik maakte het voor het eerst, en hij is redelijk goed gelukt. Wist je dat ze zaterdag crime avond hebben op een van de zenders van rtl? Ik kon weer ouderwets genieten van CSI Miami. Tijdens het tv kijken oliede ik ook even mijn haar. Mijn vaste ritueel. Een hoofdmassage erbij maakt het helemaal compleet.

Zondag
Vandaag ben ik vroeg wakker. Terwijl ik dit typ, komt de regen met bakken uit de hemel. Wat een druilige dag zeg! Echt een dag om binnen te blijven. Gelukkig hoef ik nergens heen. Nu nog alleen bedenken wat ik vandaag ga doen. Hoogstwaarschijnlijk niet veel. Een boek lezen is een goed plan.

Dit was weer mijn weekoverzicht. Ik hoop dat jij ook een leuke week heb gehad. Tot volgende week!

Aartie

Geef een reactie

