Eten, drinken en muziek: het Milan Summer Festival

Milan Summer Festival

Het is bijna zover voor het Milan Summer Festival in het Zuiderpark. De meesten kennen het als Milan. Zo ken ik het ook, al jaar en dag.

Nostalgie
Ik weet nog heel goed hoe blij we vroeger waren toen we naar ‘milan’ gingen, wat in het Nederlands ‘ontmoeting’ betekent. Het was weer een uitje waarbij je familie tegenkwam, je lekker dingen kon eten en ook nog een leuke spulletjes kon kopen, zoals armbanden, oorbellen en henna. Naarmate we ouder werden ging ik minder vaak. Ik vond het saai. Al die tentjes die steeds hetzelfde verkochten. Het ene jaar ging ik wel en andere jaar weer niet. Vorig jaar ben ik niet geweest, het weer was zo slecht. En ja, ik heb dan geen zin om in zeiknatte gras te lopen.

Verjonging
Na ruim 30 jaar heeft het bestuur het stokje overgedragen aan een heel nieuw team. Daarmee is ook de naam van het festival verandert, want ‘Milan’ heet nu voortaan Milan Summer Festival. En gaat zich richten op een veel jonger publiek. Ik moet zeggen dat de naamsverandering veel leuker klinkt dan alleen ‘Milan’. Nieuw dit jaar is het Milan Plaza. Een overdekte tent van ruim 2000m² waarin van alles te beleven is.

Eten, drinken en fun
Elk jaar staan er tientallen kraampjes met eten. Je kan er van alles vinden. Van Javaanse nasi en bami, yum yum, tot aan Hindostaanse roti en bara’s. Er zijn mobiele kramen met schaafijs (soort slush maar dan lekkerder) en er zijn kraampjes met Indiase kleding en accessoires. Een van mijn favorieten. Meestal koop ik wel iets, wierook bijvoorbeeld. En als je er toch bent dan neem je ook even een kijkje bij het podium. Er is live muziek en dans te zien. Dit jaar staat bijvoorbeeld de Haags-Pakistaanse zanger Imran Khan op het podium. Dus als je fan bent is dit een kans om hem te zien optreden.

Dit jaar ga ik er wel heen. Maar voor mijn werk. Zaterdag ben ik samen met een collega op het veld te vinden. Ik ga sfeerfoto’s maken voor een online reportage op de website van Omroep West. Ik ben benieuwd of de nieuwe insteek van de organisatie je nog wel hetzelfde ‘oude’ gevoel kan bezorgen.

Zie ik je op het festival?

Praktische info
Wat: Milan Summer Festival
Wanneer: vrijdag 24, zaterdag 25 en zondag 26 juli
Waar: Zuiderpark, Den Haag
Website: Milan Summer Festival

Aartie

Een gedachte over “Eten, drinken en muziek: het Milan Summer Festival

  1. Pingback: My life my week #52 |

Geef een reactie

