My life my week #52

Wat stond centraal deze week? Juist, de zomerstorm! Maar er gebeurde meer in mijn leven, lees snel mee.

weekoverzicht

Maandag
Vandaag ga ik weer met de bus. Ik vergeet telkens dat de zomerdienstregeling al ingegaan is. Dat betekent dus bussen om het half uur. Zeker wanneer je net je aansluiting mist, is het erg balen. Deze week bereid ik me voor op de laatste paar uitzendingen van het Verkeersjournaal. Na deze week ga ik de zomerstop in. 3 weken lang geen uitzendingen maken.
I’m taking the bus again today. But I forgot they’ve got the summer schedule now. That means, buses every half an hour instead of every ten minutes. So, when you miss your connection, trust me, it’s really annoying. This is the last week before my tv program has a summer stop. That means three weeks no program. 

Dinsdag
Vanmiddag was het tijd om de auto op de halen. Deze hadden we weggebracht voor de apk. De garage was ergens bij de Megastores. Tram 16 brengt me er mooi heen. Maar halverwege moet iedereen uitstappen en overstappen op de tram erachter. Geen idee waarom, behalve een chagrijnige trambestuurder, wordt dat ook niet verteld. Zeker de toeristen in de tram hebben geen idee wat er gebeurt. Triest eigenlijk. Maar goed, ik haal de auto op, hij doet het weer helemaal goed dus ik kan weer kilometers gaan maken!
I have to pick up the car. We dropped for its yearly check up. I had to take tram 16 to reach there. Half way we had to change trams. No one told us what was going on, all we got was this cranky tram driver who didn’t give much information. I really felt sorry for the tourists, they just had no clue what was going on. Well, I finally reached the garage on time. My car is working great again!

Woensdag
Ik heb afgesproken met Wandana. Ik ben al vroeg klaar met mijn werk en ben van plan de middag vrij te nemen. Maar dan zal je net zien dat er onverwacht werk komt. Dan neem ik maar een lange pauze. We gaan naar de Haagse Markt, om wat stof te kopen. Daarna ben ik eigenlijk weer terug op de redactie en maak ik het werk af wat extra kwam. Vandaag zijn de nieuwe koffiezetapparaten geïnstalleerd en het bedrijf heeft gebak voor ons meegenomen. Hoe aardig!
I’m meeting Wandana today. My work finished early, so I was planning to take off the afternoon, but I got some more unexpected work to do. So I decided to take a long lunch break and go to the market. Wandana needed some fabric. After that, she dropped me back at the office. I went back to my extra work. Oh, and we got these new coffee machines today. The company brought us cake! How nice!

Donderdag
Het is Bollywooddag in de uitzending van Debby. Dit allemaal in het kader van het Milan Summer Festival. Ik mocht meehelpen met de decoratie. Erg leuk! Ik moet dit weekend werken op het festival. Samen met mijn collega maken we een sfeerverslag. Maar er schijnt een storm aan te komen. Dus ik moet even in de gaten houden of het wel veilig is. Voor de zeker ga ik opzoek naar regenlaarsjes. Bij de Van Haren vind ik een schattig paartje. Ik ben ook opzoek naar bolkaarsen. Maar ik kan ze nergens vinden. Niet bij de Xenos, niet bij de Action en ook niet bij de Blokker. Wat ik wel vind is een leuke fotolijst. De foto die erin zit stond altijd zonder lijst (het is eigenlijk een kaart) in onze vensterbank. Maar telkens wanneer het raam open staat, waait hij weg. Nu kan dat niet meer! Oh en dit schattig leeslampje nam ik ook mee.
It’s Bollywood day in Debby’s broadcast. It’s all about the upcoming Milan Summer Festival. They ask me to help decorating the studio. It was really nice. I have to work at the festival this Saturday. Along with a colleague, we’re going to make some pictures at the event. But we’ve heard a storm is coming this Saturday. Well, we have to keep checking the weather reports. To be sure, I’m looking for rain boots. I find a cute pair at Van Haren. I’m also in need of bulb candles. Can’t find them anywhere. I do find a nice photo frame. And this cute little reading light. 

Vrijdag
In principe ben ik vandaag vrij, maar ik heb wel contact met mijn collega over het werken morgen. De weerman raadt het af, dus besluiten we om het af te blazen.
I’m actually free today, but I keep having contact with my colleague at work about the storm. The weatherman doesn’t think it’s safe to work on a area which is full of tents. So we’ve decided to cancel it. 

zomerstorm

Zaterdag
Het is code rood vandaag, in de regio. Het Milan festival is voor vandaag afgelast. Ik word gevraagd foto’s te gaan maken door de regio, als ik het durf…dat laat ik me geen twee keer zeggen. Dus hup, regenlaarzen aan, regenjas aan en zo cross ik de regio door. Ik denk dat de foto’s voor zich spreken. Of ik bang was..nee :-). Wanneer ik weer terug ben op de redactie hoor ik dat dit de zwaarste zomerstorm is sinds 1901. ’s Avonds gaan we nog even langs bij Jayant’s oma, ze is vandaag 85 jaar geworden.
It’s code red today, meaning if you don’t have to go outside then please don’t go. Milan festival has been cancelled for today. Instead I’ve been asked to drive thru the region to capture storm damage….if I’m not scared. And I’m not. So, rain boots on, rain jacket on and let’s do this! Did I get scared…nope :-). When I got back at the office, I heard it’s the worst storm since 1901. In the evening we visit Jayant’s grandma, she turned 85 today. 

Zondag
Vandaag doe ik weinig. Ik lees was boeken en rust uit.
Today is my relaxing day. I read some books and that’s it.

Dit was weer mijn weekoverzicht voor vandaag. Heb jij een leuke week gehad?
That was my weekly overview for this week. Did you have a nice week?

Aartie

2 gedachtes over “My life my week #52

  1. Het heeft bij jullie best gestormd! Hier in het oosten van Nederland ook wel, maar niet zo erg als in het westen. Heerlijk juist als je niets hoeft en lekker thuis kan zitten. Foto’s maken daarentegen is ook spannend 🙂

    • Zo, het had hier zeker hard gestormd. Ik heb net mijn hardlooprondje door het park gemaakt, en er liggen nog overal afgebroken takken. Het was wel even spannend met die code rood :-).

Geef een reactie

