Prinsjesdag…en het Zangamkoor

Zangam

Foto: Meher Khan-Muztar

De wekker ging vroeg vandaag: 06.30 uur. Het is een speciale dag. Ja, het is de derde dinsdag van september en dus Prinsjesdag. En dat maakt het ook meteen speciaal: het Zangamkoor(en dus ook ik) zingt voor honderden mensen in de Grote Kerk in Den Haag. Onder deze mensen zit ook de gehele ministerraad. Spannend!

Prinsjesdagviering

De generale repetitie
Het begon al maandagavond. Na het werk racete ik direct door naar Korzo. We hebben daar om 18.00 uur afgesproken en gaan dan samen naar de generale repetitie in de Grote Kerk. Ik was er nog nooit geweest; het is een prachtige kerk. Het is een lange avond, 22.15 uur ben ik eindelijk thuis. Maar ik kan nog niet naar bed, want ik moet mijn sari nog strijken. Tijdens het optreden dragen we allemaal dezelfde sari: een zwarte met een oranje rand. Hoe toepasselijk!

Prinsjesdagviering

Het optreden
Mijn wekker ging dus vroeg. In Korzo kleed ik me om, spijkerbroek uit, sari aan.  Gezamenlijk lopen we naar de Grote Kerk. Wanneer we aan komen lopen staat er een grote groep kinderen voor de deur. Via een van de zij-ingangen glippen wij naar binnen. Het is al een drukte van jewelste. Voordat we neerstrijken op ons plekje, warmen we onze stem op. We zitten op de eerste en tweede rij, op een verhoging en kijken zo de kerk in. Voordat wij aan de beurt zijn, zijn er nog zeven anderen, waaronder de Joodse- en Moslimgemeenschap. Dan zijn wij aan de beurt. Voor mij is dit de eerste keer dat ik optreed met het koor. Tot aan het moment zelf ben ik niet zenuwachtig geweest. Best knap van mezelf, want ik kan echt een dag van te voren behoorlijk de kriebels hebben. Ons optreden was zo voorbij! We hebben veel complimenten gehad over onze zangkwaliteiten én over onze sari’s.

Ik kan tevreden terugkijken op mijn eerste zangoptreden! Heb jij Prinsjesdag gevierd?

Wil je op de hoogte blijven van wat Zangam allemaal doet? Neem dan een kijkje op onze Facebookpagina!

Zangam

Foto: Meher Khan-Muztar

Aartie

Geef een reactie

