My love for: Chesterfields

Sommigen verklaren mij voor gek…waaronder ook de hubsy. Waarom dan, zie ik je denken.

We zijn nu wat intensiever naar een ander huis aan het kijken. Automatisch ga je dan rondkijken naar nieuw interieur. En dat betekent voor mij: Chesterfields!

tumblr_n2jf51ctsr1s46y1mo1_500

Via: Pinterest.

Voor wie het niet kent, Chesterfields is een typisch Engelse bank. Al sinds ik mij kan herinneren ben ik helemaal weg van die bank. Ik denk dat ik misschien een jaar of 8/9 geweest moest zijn toen ik er voor het eerst een zag. Toen wist ik het meteen: zo een móet ik later als ik groot ben ook hebben. Chesterfields, dé bank der banken.

Het is een bank met allure maar ook met historie. Want de 4e Graaf van Chesterfields gaf de opdracht tot het maken van deze bank. De graaf stond bekend om zijn goede smaak en elegantie. Binnen no time wilden ook anderen dezelfde bank in hun salon hebben.

Van oorsprong is de bank gemaakt van leer. Kenmerkend voor deze bank zijn wel de knopen die bijna overal zitten. Dat maakt het ook zo speciaal. Tegenwoordig worden de banken ook in stof gemaakt. Dat heeft ook wel wat. Goedkoop zijn ze niet. Maar als je even doorspaart heb je een echt Engelse bank in huis.

3bffd2ab15aa96c037d3655b05ba1b8e

Een stoffen Chesterfields, via Potterybarn.com

Of je gaat voor een goede namaak, zoals deze Kensington, een reproductie(via Restoration Hardware Inc).

Is de Chesterfields iets voor jou of houd jij van een hele andere stijl?

Aartie

2 gedachtes over “My love for: Chesterfields

Geef een reactie

