Bloggen – iets unieks?

Negative space

Ik ben al een flinke tijd aan het bloggen. Toen ik er ooit mee begon, had ik nooit de intentie om (mega) groot te worden. Zelfs nu heb ik dat niet.

Ik krijg vaak genoeg de vraag ‘waarom blog je niet over beauty, dan krijg je lekker veel dingen gratis opgestuurd’. Als er iets is wat je niet moet doen is het gaan bloggen omdat je ‘dingen gratis krijgt’. Ik las laatst een interview met vier jonge meisjes, in de leeftijdscategorie van 12 – 15 jaar. Drie van hen gaf als reden op te bloggen omdat ze dan misschien wel gratis leuke spullen opgestuurd krijgen en dan waarschijnlijk ook bekend worden. Daarbij werd verwezen naar grote beautybloggers zoals Beautygloss, Vera Camilla en Beautylab.

Als beauty je passie is, then go for it! Maar gaan bloggen omdat je alleen maar gratis spullen wilt, is best triest.

Uniek
Natuurlijk heb ik er wel ooit  over gedacht hoe ik groter kan worden. Dat de statistieken bij bepaalde blogpost omhoogschieten is altijd wel leuk. Moet ik elke dag iets posten? Nee. Ik schrijf over wat ik zelf leuk vind. Vorig jaar was ik door Korzo danstheater gevraagd om tijdens het India Dans Festival te bloggen op persoonlijke titel. Ik deed zelf mee met drie voorstellingen en het bloggen gaf een kijkje in de keuken. De ideale situatie: bloggen en schrijven over een van mijn passies. Hoe leuk is dat!

Bloggen is niks unieks meer. Er zijn er honderdduizenden die bloggen. Waarom zou je het dan doen? Omdat je het leuk vindt. zo simpel is het.

Aartie

 

Geef een reactie

