Gizmo – mijn turbo hamster

Gizmo

Hoi!

Vandaag wil ik je kennis laten maken met mijn dwerghamstertje: Gizmo (als in die lieve beestjes die in monsters veranderen). Maar mijn Gizmo is geen monster, maar een hyperactieve overenthousiaste mini hamster.

IMG_9539

Ik had nog een hok en spullen van een andere hamster. Die ging helaas na 1 week dood. Waarom en hoe? Geen idee.

Dus kreeg ik van mijn zusje, een paar jaar later, een hamstertje. Ze zag hem en wilde hem meteen meenemen. Zo is Gizmo dus bij ons belandt. Gizmo is klein, hij past precies in je handpalm. Maar lang blijven zitten doet hij niet.

Gizmo houdt wel van een avontuur. Wanneer hij rondloopt, of eerder gezegd, rond rent in zijn afgebakende stuk, dan probeer hij altijd een manier te vinden om verder dan de barrière te gaan. Soms speelt een soort van Prison Break. Ik heb hem een keer los laten lopen in huis, ehhh…dat doe ik nooit meer. Dat kleine beestje gaat overal heen.

Hij houdt van een lekker stukje komkommer of paprika, maar zonnebloempitten en pinda’s lust hij ook wel. En rennen kan hij als de beste!

collage gizmo

Heb jij ook een huisdier?

Aartie

Geef een reactie

