Throwback Thursday

Soms kom je foto’s tegen waarvan je dacht: ooooh die heb ik ook nog. Dit is er zo een.

Dans in mijn jonge jaren
Dans is al sinds ik zowat kan lopen een rode draad geweest in mijn leven. Als klein hummeltje stond ik altijd als eerste op de dansvloer. De danskunst is in onze familie. Mijn tante danste al op jonge leeftijd Kathak. Zo kregen wij (mijn zusje en ik) dit dus ook van huis uit mee. We gingen als kleine kids, ik geloof dat ik 6jr was, naar klassiek ballet. Ja, met zo een leuk roze pakje en roze balletschoentjes aan. Super vonden we het. Maar tegelijkertijd deed ik ook aan Indiase klassieke dans. Het was toen kathak dat gegeven werd in het lokale buurthuis. Super vond ik het!

Bharatanatyam
Al snel switchen we naar Bharatanatyam, een van de zeven Indiase klassieke dansvormen. en dans uit het zuiden van India. Na flink wat jaren kregen we de kans om ons te certificeren via ISTD – Imperial Society of Teachers of Dancing. Een paar weken voor de uitreiking vond daadwerkelijk het examen plaats. We moesten een paar weken wachten op de uitslag. Je kunt je dus voorstellen dat het best zenuwslopend was. Nadat we te horen kregen dat iedereen geslaagd was werd er een mooie uitreiking georganiseerd. We lieten onze zangkunsten horen en natuurlijk onze dansitems.

Op deze foto staat onze dansgroep met het certificaat van Grade 1 en 2. Wat waren we trots!

Voor het India Dans Festival 2015 interviewde ik mijn lerares. Lees hier het hele interview terug: Interview met Chrada Sheoratan – Bharatanatyam danseres

Van links naar rechts (staand): Avita, Madhvi, Suyata, Chrada(lerares), 
ik, Wandana(zusje) en Chandenie.
Voorgrond: Anisha, Shanu en Zhunaysha.

Diploma uitreiking grade 1en2_bewerkt

Aartie

Een gedachte over “Throwback Thursday

Geef een reactie

