1 Bruiloft, 5 outfits

1 bruiloft, 5 outfits main

Het lijkt ongelofelijk, maar het is echt waar. Een Hindoestaanse bruiloft is groots. Of je het nu ‘klein’ houdt of mega groot, feit is dat het een paar dagen bij elkaar duurt. Afgelopen twee weken heb ik ook een Hindostaanse bruiloft gehad, het broertje van de Hubsy trouwde.

Een jaar geleden werd bekend dat de trouwerij dit jaar plaats zou vinden. Dat vergde veel planning en geregel van het bruidspaar en de familie. Het was een volle week vol lol, stress, gehuil en gelach. Maar daar gaat deze post niet over. Voor al deze feestelijke dagen, heb je natuurlijk ook outfits nodig. Dus ik laat je snel zien wat ik allemaal heb gehad.

Outfit 04

Outfit 1

Outfit 1
Als eerst was er het wettelijke gedeelte. Overdag had ik een net kort jurkje aan van de Mango. Eentje die al vrij oud is, denk 3 jaar. Het is een simpel, maar elegant cocktailjurkje.(Oh en de bruine mocassins die ik eronder aan heb, had ik niet aan overdag. Ik had grijze pumps aan.)

Outfit 2 collage

Outfit 2

Outfit 2
Later op de dag kleedde ik me om in mijn lange avondjurk. In bijna dezelfde kleur als mijn cocktailjurkje, navy blauw. Deze jurk is helemaal van kant en gevoerd. Net boven de taille loop een band van blauwe en zilveren kralen en steentjes. En het mooie is, dat de jurk een sleep heeft! Echt een jurk waar je je elegant in voelt.

Outfit 3 collage

Outfit 3

Outfit 3
De eerste dag van de traditionele rituelen. De verloving. Op deze dag droeg ik een salwar. Ik trok er een uit de kast en het werd een turkooizen met daaronder een zwarte legging. Het bovenste gedeelte was geborduurd met gouddraad met daarin zwarte en rode bloemen. Op de schouders zijn twee kleine pompons die je leuk kan strikken.

Outfit 4 collage

Outfit 4

Outfit 4
Speciaal voor deze gelegenheid kocht ik dit pakje. Een ghagra, een rok met een bloes, in dit geval is dat een met een lange bloes. De stof heeft een zijde look met drukke bewerkingen aan de bovenkant van de top en op de mouwen. De bewerkingen zijn met zilver- en gouddraad en wat steentjes hier en daar. Over de lengte van de top lopen gouden ‘knoopjes’. De knoopjes lopen niet helemaal door, al lijkt dat wel zo. De rok is goud/zangkleurig en lekker zwierig. Handig om in te dansen!

Outfit 03

Outfit 5

Outfit 5
Last but not least, de sari. Ik houd van de sari. Sinds ik wist dat deze bruiloft zou plaatsvinden ben ik opzoek geweest naar een mooie sari. Al gauw kwam ik op het idee om er zelf een te ontwerpen en te maken. Ik koos voor crèmekleurige kant en blauwe fluweel. Een combinatie die goed samengaat. Omdat mijn moeder veel handiger is met de naaimachine, heeft zij meegeholpen. Mijn sariblouse was heel simpel. Van hetzelfde fluweel maakte mijn moeder een bloesje met middellange mouwen en een hoge hals. Aan beide zijkanten is er een kleine split. Mijn sieraden waren in dezelfde stijl. Een vierlaagse ketting met blauwe en witte stenen. En oorbellen in dezelfde kleuren. Geen pumps eronder, maar slippertjes.

Dit waren de 5 outfits die ik in 1 week tijd aan heb gehad. Super leuk! Een Hindoestaanse bruiloft is echt een happening. Je komt niet weg met één outfit. Tussen alle drukte door moet je tijd vrij maken om je ‘even’ om te kleden. Uiteindelijk komt het wel goed!

Welke outfit vind jij leuk?

Aartie

Een gedachte over “1 Bruiloft, 5 outfits

Geef een reactie

