De struggle: een nieuwe lippenstift kiezen

img_6211

Ik blog eigenlijk nooit over beauty. Onlangs kreeg ik de vraag ‘waarom eigenlijk niet?’. Eigenlijk is dat puur omdat ik dat niet wil, ik ben er gewoon niet goed genoeg in. Terwijl ik dol ben op make-up en alles wat ermee te maken heeft, vraag maar aan mijn zusje. Vandaag probeer ik het veel een keer. Dus nu, een beautyblog.

Onlangs raakte mijn YSL lippenstift op. Het was een mooie diepe donkere kleur, eentje die ik bijna elke dag op had. Tijd voor een nieuwe, het liefst dezelfde. Afgelopen zaterdag ging ik richting het centrum(Rotterdam). Daar kwam ik er al snel achter dat het kleurtje van YSL uit de collectie was. Balen! Nu moest ik opzoek naar iets nieuws. Ik ben niet iemand die vasthoud aan één merk. In mijn collectie vindt je bijvoorbeeld YSL, Mac, Chanel, en Inglot.

De zoektocht naar een nieuw kleurtje viel me wel even tegen. Wat moet je van te voren weten?

  1. wil je een super matte, een matte, een creamy, een sheer of een metallic lippenstift?(omg er zijn er zoveel!)
  2. en dan de kleur! Waar begin je met zoeken? Je hebt nudes, rode tinten, roze tinten en daarbinnen ook nog tintverschillen. Baken af wat je denkt te willen. Je weet sowieso wat je echt niet wilt.

Gelukkig zag de jongeman bij de counter mij achterlijk lang twijfelen. Wat ik precies wilde? Tja, gewoon een kleurtje die ik elke dag kan dragen. Ik weet dat lichte Barbie kleuren mij niet staan. Oud roze, rood, aubergine, oranje…dat zijn kleuren waar ik me goed bij voel. Na wat testen met verschillende kleuren ging ik uiteindelijk voor de Bruise sheer van Urban Decay. Het is er een uit de Vice Lipstick collectie.

Het is er eentje uit de categorie ‘sheer’, eentje die lekker over je lippen glijdt en niet uitdroogt.

img_6212

And I love it!

Wat is jou go-to kleur?

Aartie

Geef een reactie

